1. شفافیت بخشی به فرایندهای درونی و گردش اطلاعات در مدیریت شهری تهران
2. تضمین حق شهروندان در دسترسی به اطلاعات طبق قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات
3. کاهش ارتباطهای فردی و غیرشفاف میان کارکنان شهرداری و شهروندان و شفافیتبخشی به کانالهای خدمترسانی
4. جلب مشارکت شهروندان و نهادهای مدنی در کنترل و نظارت همگانی بر عملکرد شهرداری از طریق تضمین دسترسی آنها به اطلاعات با کیفیت
5. تلاش برای تحقق شهر هوشمند یکپارچه
6. افزایش خودکنترلی در کارکنان و مدیران شهرداری از طریق تغییر رویکرد نظارت متمرکز به نظارت عمومی و مردمی. (هر فردی احساس کند که هزاران چشم در شهر عملکرد او را رصد میکنند.)
7. کاهش هزینههای نظارتی و افزایش کارآمدی در امر نظارت با استفاده از شفافیت اطلاعات و بهره جستن از توان مردم
8. افزایش اعتماد عمومی به شهرداری و شورای شهر از طریق افزایش شفافیت اطلاعات و فراهم کردن زیرساخت تقارن اطلاعاتی برای مشارکت مردم در مدیریت شهری