• چهارشنبه ٢٨ مهر ١٤٠٠-١١:٤٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٨٢٦
در گفت‌وگوی رکنا با رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران مطرح شد؛

سوله های بحران شهرداری تهران آماده حوادث نیست / صادقی : ارگان های دیگر نباید سوله های بحران را در اختیار بگیرند

رکنا: احمد صادقی آخرین وضعیت سوله های بحران شهر تهران را تشریح کرد. او با بیان این که مدیریت سوله های بحران فقط بر عهده شهرداری تهران نیست به لزوم بازگرداندن اختیار مدیریت سوله های تهران به مدیریت شهری و سازمان مدیریت بحران تاکید کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از  رکنا، بدیهی است شهر 13 میلیون نفری تهران به عنوان پایتخت ایران و یکی از مهمترین شهر های خاورمیانه و آسیا که برخی روز ها جمعیت آن به حدود 20 میلیون نفر نیز می رسد، باید همواره در برابر بحران ها و حوادث غیرمترقبه آماده باشد.
 
در این راستا اقداماتی از سوی سازمان مدیریت بحران، وزارت ورزش و جوانان و شهرداری تهران انجام شده است و انواع مختلف سوله های بحران در پایتخت در مناطق مختلف اسقرار یافته اند.
 
حدود 2 ماه قبل با پیگیری های رکنا، ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران در مورد آمادگی سوله های بحران تهران در صورت وقوع حوادث غیرمترقبه اظهار داشته بود: متاسفانه حجم زیادی از امکاناتی که در سوله ها وجود دارد، فاسد شده اند و یا تاریخ انقضاء آن ها به اتمام رسیده است. بنابراین لازم است تا در تجهیز امکانات موجود در سوله های بحران تجدید نظر شود.
 
وضعیت سوله های بحران و گفته عضو شورای شهر تهران ما را بر آن داشت تا پس از اعلام این خبر آخرین وضعیت سوله های بحران شهر را از احمد صادقی، رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران پیگیری کنیم.
 
فقط شهرداری وظیفه مدیریت تجهیزات و امکانات سوله های بحران را ندارد
احمد صادقی، رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران در تشریح وضعیت سوله های بحران شهر تهران به خبرنگار رکنا اظهار داشت: سوله های مدیریت بحران دو دسته هستند که شامل سوله های مدیریت بحران ویژه که در هر منطقه وجود داشته و در اختیار سازمان مدیریت بحران و منطقه قرار گرفته اند. سوله های ویژه مدیریت بحران برای هر منطقه بر اساس تعریف استانداردی که سازمان به مناطق اعلام کرده است، تجهیز شده اند.
 
وی به بازدید مکرر از سوله های بحران جهت بررسی امکانات موجود در آن ها اشاره کرد و گفت: در ادوار و زمان های مختلف از سوله های بحران بازدید می شود تا امکانات موجود در آن ها کم و زیاد نشده و تاریخ مصرف امکانات موجود در آن ها نیز به اتمام نرسیده باشد. باید توجه داشت که تجهیزات کامل محل اسکان های اضطراری و سوله ها وظیفه شهرداری تهران نیست و جمعیت هلال احمر نیز موظف است که این موارد را در انبار خود دپو کند. با این حال مدیریت شهری آماده است که فضا را برای جمعیت هلال احمر مهیا کند و اگر فضا برای مکان های بحران کم بیاید، می تواند به کمک شهرداری ذخیره سازی مناسبی انجام دهد.
 
دستور زاکانی بر بازگرداندن بازسازی تجهیزات سوله ها تا سال 1401
رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران در مورد رسیدگی به سوله های مدیریت بحران گفت: لازم است سوله های مدیریت بحران در سطح نواحی تجهیز شوند. متاسفانه از ابتدای راه اندازی آن ها، امکانات مدیریت بحران تحویل سازمان ورزش و جوانان و در اختیار آن ها قرار گرفته است.
 
احمد صادقی در پایان به مصوب شدن اختیارگیری سوله های مدیریت بحران در این سازمان اشاره کرد و افزود: با توجه به آخرین پیگیری های اینجانب، رئیس سازمان مدیریت بحران و دکتر زاکانی دستور داده اند که این سوله ها برگردند و طبیعی است که در صورت برگشت آن ها، هزینه بازسازی اولیه و تجهیزات اولیه در نظر گرفنه شود. امیدواریم در سال 1401 این مورد در اولویت قرار گرفته و امکان طی شدن این موضوع فراهم شود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: