• يکشنبه ٢٢ آبان ١٤٠١-١٤:٠٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٥٥٣٣
نرجس سلیمانی مطرح کرد: 9-105

مدیریت بحران یک دانش مبتنی بر استانداردهای ملی و فراملی است

سلیمانی با بیان اینکه مدیریت بحران یک دانش مبتنی بر استانداردهای ملی و فراملی محسوب می‌شود، گفت: برای یک مدیریت موثر در پیشگیری و سازماندهی بعد از بحران باید زنجیره‌ای از فضاهای آموزشی، درمانی ورزشی و غیره در یک شبکه هوشمند برای حفظ پایداری و تاب آوری شهر در مواقع بحران ساخته شده باشد.

 
 
 
 
 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، نرجس سلیمانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، در یکصدوپنجمین جلسه شورا درخصوص افتتاح پروژه‌های نیمه تمام از سوی شهرداری تهران متذکر شد: شهرداری تهران اهتمام بیشتری نسبت به استاندارد سازی و مدیریت هوشمند وظایف ذاتی خود داشته و از افتتاح پروژه‌ها قبل از رسیدن به مرحله تحویل موقت احتراز کند چرا که نباید با افتتاح پروژه‌های ناتمام به اعتماد عمومی لطمه بزند.
سلیمانی در ادامه در خصوص سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز تذکر داد و گفت: باید به این نکته توجه داشت که پایگاه‌های مدیریت بحران عملا بیش از ساخت تعدادی سوله و تجهیز آن‌هاست. مدیریت بحران یک دانش مبتنی بر استانداردهای ملی و فراملی محسوب می‌شود. برای یک مدیریت موثر در پیشگیری و سازماندهی بعد از بحران باید زنجیره‌ای از فضاهای آموزشی، درمانی ورزشی و غیره در یک شبکه هوشمند برای حفظ پایداری و تاب آوری شهر در مواقع بحران ساخته شده باشد.
این عضو شورا درباره احداث پایگاه‌های مدیریت بحران شهر تهران نیز گفت: حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان بر اساس نرخ امروز بودجه نیاز است تا ۴۰ پایگاه مدیریت بحران در نواحی که فاقد پایگاه هستند، احداث شود. جدایی از محل بحث و موثر بودن محل‌های بحران در شرایط بحرانی، روش‌های موثرتر یا کارآمدتری برای تامین پایگاه‌های مدیریت بحران در شهر تهران وجود دارد که در قالب همکاری و تفاهم با ادارات، سازمانها و نهادهای مرتبط با موضوع مدیریت بحران قابل دستیابی هستند.
وی افزود: مثلا مدارس و مهدکودک‌ها و بیمارستان‌ها از جمله اماکنی هستند که در دنیا در زمان بحران از آن‌ها به عنوان پایگاه مدیریت بحران استفاده می‌شود. اما متاسفانه در کشور ما به ویژه در شهر تهران چنین باب شده است که هر خانه یا ملک قدیمی که نیاز به بازسازی دارد به عنوان مهد کودک و یا حتی مدرسه و فضای آموزشی از آن استفاده می‌شود و اگر حادثه‌ای مانند زلزله در این شهر رخ دهد، ما شاهد از دست رفتن جان بسیاری از شهروندان زیر ۱۸ سال خواهیم بود این در حالی است که در دنیا از مهد کودک و مدارس به عنوان پایگاه مدیریت بحران بهره‌مند می‌شوند.
سلیمانی در پایان ادامه داد: به دلیل اینکه شهر تهران در معرض بمباران‌های هوایی طی سال‌های دفاع مقدس بوده است برخی از مدارس تهران مجهز به پناهگاه هستند که متاسفانه در طول این سال‌ها این پناهگاه‌ها و ظرفیت‌ها بلاتکلیف رها شده و بعضا دچار فرسودگی و حتی آبگرفتگی شده‌اند که نیاز به توجه و همکاری شهرداری با وزارتخانه‌های مرتبط می‌تواند در بهبود کیفیت این فضاها موثر واقع شود.
 
انتهای پیام/

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: