• يکشنبه ١٥ بهمن ١٤٠٢-١٤:٠٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٤١٤
سلیمانی خطاب به شهردار تهران:

وضعیت حمل و نقل روی زمینی اسفبار است / امیدواریم صادق الوعد باشیم

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: وقتی در مورد اتوبوس صحبت می کنیم و از گزارش اقدامات روی زمین سخن می گوییم؛ جایی است که هر لحظه مردم آن را می بینند و درک مستقیم بدون واسطه ای از وضعیت آن نمایان است؛ وعده شهردار با ما و مردم بهمن ماه بوده و امیدواریم صادق الوعد وارد سال آینده شویم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، در جریان برگزاری دویست و سیزدهمین صحن علنی شورای شهر تهران، علیرضا زاکانی، شهردار تهران؛ جهت ارائه گزارش دستاوردهای سفر تیم مدیریت شهری به چین و قراردادهای منعقد شده درخصوص توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت و دیگر بخش ها در صحن شورا حاضر شد و تا به سئوالات اعضای شورای شهر تهران پاسخ بدهد.
نرجس سلیمانی، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به گزارش علیرضا زاکانی از سفر به چین، خطاب به شهردار پایتخت گفت: خوشبختانه حضرتعالی هرچند روز یک بار در مصاحبه های خود خبرهای خوبی به مردم می دهید؛ اما دو نکته مهم را رعایت نمی کنید. اولاً زمانی که قرار است شهردار در شورا حضور یابد؛ باید از چند روز پیش اعلام شود تا اعضای شورا زمان کافی برای پایش اقدامات و استخراج واژه های مناسب برای ارائه دغدغه ها صورت گیرد نه اینکه ظرف چند ساعت قبل، متوجه حضورتان در صحن شورا باشیم.
وی ادامه داد: دوماً اسناد قانونی مکتوب باید از پیش به شورا ارسال شود تا اعضا بتوانند دغدغه ها را مطرح کنند و شهردار پاسخ دهد. در بهمن ماه قرار داریم و قرار ما با شهردار این بوده که ببینیم گشایشی در حمل و نقل روی زمینی حاصل شده است یا خیر؟ اما متأسفانه بر اساس آنچه در شهر می بینیم؛ گشایشی حاصل نشده و خودروسازان نیز با ما تماس گرفتند و اعلام کردند تعدادی اتوبوس، موجود و آماده تحویل است اما تملک نشده اند. مضاف بر اینکه برخی دلایل عدم خرید برای بنده روشن است ولی شما در مقام پاسخگو باید علت آن را در صحن شورا بازگو کنید.
سلیمانی با بیان اینکه عدم تملک این اتوبوس ها، شورا و شهرداری را به مجموعه هایی با تعهدهای عمل نشده تبدیل می کند؛ یادآور شد: اینکه ما در مصاحبه ها از اعداد بزرگ استفاده می کنیم اما همین تعداد اتوبوس  که منوط به توضیحات شهردار تهران است تا الان مورد تملک قرار نگرفته است؛ می تواند مقام و منزلت شورا و مدیریت شهری را در اذهان عمومی با مخاطرات جدی مواجه کند.
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: حتی درآمدهای قابل توجهی که حاصل از توسعه حمل و نقل محور (TOD) بوده و در حساب های شهرداری تهران وجود دارد هم برای خرید اتوبوس های مورد نیاز شهر تهران هزینه نشده است. اینکه شرکت های خارجی به ما اتوبوس بفروشند؛ برای راه انداختن کار مردم، نجات شهر از وضعیت اسفبار فعلی و توسعه ناوگان، اتفاق خوبی است اما بدون ارائه اسناد به شورا، این چنین اقداماتی بیشتر شبیه به لالایی خواندن برای کودکی است که با شکم گرسنه نمی تواند بخوابد.
وی همچنین یادآور شد: هرچقدر شما از زیبایی، کیفیت و تکنولوژی اتوبوس هایی که هنوز به تهران نرسیده اند و در خطوط کار نمی کنند؛ با هر زبان شیوایی صحبت کنید اثر عملی ندارد که هیچ، بلکه موجب سلب اعتماد عمومی از مجموعه مدیریت شهری هم خواهد شد. 
سلیمانی افزود: وقتی در مورد اتوبوس صحبت می کنیم و از گزارش اقدامات روی زمین سخن می گوییم؛ جایی است که هر لحظه مردم آن را می بینند و درک مستقیم بدون واسطه ای از وضعیت آن نمایان است. وعده شهردار با ما و مردم، بهمن ماه بوده و امیدواریم صادق الوعد وارد سال آینده شویم.
عضو شورای شهر در پایان با ارائه پیشنهادی عنوان کرد که خوب است به جای هر عملی، ابتدا اتوبوس های موجود در تهران، بلافاصله خریداری و هرچه سریعتر وارد چرخه شوند. چرا که اتوبوس در زمره کار فرهنگی نیست که الان انجام شود و اثرات آن سالها بعد نمایان شود. ورود هر اتوبوس به خط توسط مردم ملموس خواهد بود و اینکه هر روز مصاحبه کنیم و اعدادی اعلام کنیم؛ مورد پذیرش نیست.
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در پایان با ذکر بیتی از حافظ شیرازی گفت: غلامِ همتِ آن رندِ عافیت‌سوزم، که در گدا صفتی کیمیاگری داند؛ وفا و عهد نکو باشد ار بیاموزی وگرنه هر که تو بینی سفر به چین داند.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: