• يکشنبه ١٩ فروردين ١٤٠٣-١٢:٠٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٦٢٩
سلیمانی: 2-225

امیدواریم در پایان دوره ششم با دستان پر از بازار خدمت به خلق خارج شویم

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برخی اقدامات به سرانجام نرسیده مدیریت شهری و گلایه‌های شهروندان، خواستار رسیدگی به خواسته مردم در یک سال باقی مانده از عمر دوره ششم مدیریت شهری شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، نرجس سلیمانی، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا با اشاره به سال آخر فعالیت شورای ششم به بیان نکاتی پرداخته و گفت: همانطور که می‌دانید؛ عملاً حدود یک سال از عمر شورا و مدیریت همبسته آن برای کار و فعالیت باقی مانده است. اما همین ایام کوتاه پیش رو با تلاش و همت مضاعف می‌تواند باعث تحول و پیشرفت امور در بخش‌های متعدد شود. امیدواریم فعالیت‌ها و کوشش‌ها به گونه‌ای صورت نگیرد که بیت «که به زاکانیان گمان نیک همی بردیم... دوره شورا به سر رسید و گمان همی برخاست» مصداق حال شورا و مدیریت شهری وابسته به آن و ورد زبان مردم کوچه و بازار شود. 
سلیمانی در ادامه در خصوص مسئله حمل و نقل اظهار داشت: بر خلاف وجود بودجه، پافشاری و اصرار شورا و تمایل شهردار در بخش حمل و نقل عمومی رو زمینی نه تنها هنوز هیچ گشایش مؤثری اتفاق نیفتاده؛ بلکه مسکن قوی ای نیز در این حوزه تزریق نشد. در همین سرفصل حمل و نقل، موضوع جابجایی مردم به صورت پیاده، متأسفانه علیرغم درخواست‌های مکرر و تذکرات پی در پی، شاهد هیچ بروزرسانی در خور توجهی نبودیم؛ به عنوان مثال در تابستان 1400 در قریب به اتفاق محلات تهران، علیرغم قانون جوانی جمعیت که فرزندآوری را توصیه می‌کند؛ یک بانوی باردار یا یک مادر با فرزند خردسال، پیاده راه مناسبی در شعاع هزار متری محل سکونت خود نداشته باشد. هنوز هم در بهار 1403 این دسترسی مناسب را ندارد؛ هر چند که پیاده راه سازی‌های خوبی هرچند به شکل جزیره در تهران، اجرا شده باشد. 
وی افزود: با این وجود اصل معضل نبود اتصال و کیفیت حداقلی یکسان در شهر تهران کاملاً مشهود است. در همین رابطه فعال نبودن پل‌های مکانیزه و پله برقی‌ها و عدم کفایت رمپ‌های متصل کننده به شکل مفصل، موضوعی است که باید در اولویت حقیقی شهرداری قرار گیرد. 
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی در راستای مسئله حمل و نقل در خصوص  نیاز جدی برای کنترل کیفی آسفالت ریزی در کوچه‌ها و معابر غیر اصلی و فرعی تذکر داد: در جریان گزارش‌ها، گله‌های متعددی را از سوی شهروندان درباره عدم کیفیت آسفالت ریخته شده در معابر فرعی نسبت به خیابان‌های اصلی و بزرگراه‌ها دریافت کرده‌ایم؛ کیفیت حق مردم و از حقوق شهروندی است و باید به بهترین شکل رعایت شود.
سلیمانی در ادامه ضمن تأیید اقدام درست برقی سازی حمل و نقل روزمینی بیان کرد: این اقدام درست و به جایی است اما عملاً با توجه به تراز انرژی الکتریکی کشور، به طور جدی قابل اجرا نیست که امیدواریم در هماهنگی با دستگاه‌های ذیربط این مسئله حل شده و برای آن راه حل مناسبی اندیشیده شود. 
وی در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه حمل ونقل عمومی به عنوان نیاز اساسی شهر نیز متذکر شد: بنده به زعم خود، کلیدی‌ترین نیاز شهروندان در حوزه حمل و نقل عمومی را، همان حل مسئله حمل و نقل رو زمینی می‌دانم؛ علیرغم وعده‌ها و قول و قرارهای مکرر و تبلیغات بسیار، هنوز به نتیجه قابل اعتنایی نرسیده است. به مدت دو سال است که شهرداری تهران علاقه مند به ایجاد فضایی جدید در حوزه حمل و نقل شده است در صورتی که باید تحقیقات لازم در این باره انجام شود چرا که دارایی شهر در این زمینه هزینه می‌شود، باید در حافظه تاریخی خود به یاد داشته باشیم که ساخت مونوریل صادقیه به سرانجام نرسید، این پول و سرمایه مردم و شهر بود که بدون فکر برای این منظور هزینه شده و در نهایت رها شد. 
سلیمانی در پایان با بیان اینکه بانگ الرحیل شورا امسال به صدا درآمده و نواخته می‌شود و باید با دستان پر از بازار خدمت به خلق خارج شویم؛ اظهارت خود را با قرائت چند بیت از سعدی به پایان برد. 
 
کد خبر: 2-225

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: