• سه شنبه ٢٤ بهمن ١٤٠٢-١١:١٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٤٤٤
سلیمانی تذکر داد: 3-215

شهرداری لوایح عوارضی خود را بر اساس دستورالعمل جدید وزارت کشور به روزرسانی کند

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران، ضمن انتقاد از شهرداری تهران برای تأخیر در ارسال لوایح، نسبت به بی‌توجهی این سازمان به دستورالعمل ابلاغی جدید وزارت کشور در به روزرسانی لوایح عوارضی خود تذکر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، نرجس سلیمانی، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا با تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت امام حسین (ع) به ملت ایران به ویژه سربازان و سرداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: کلام امام راحل (ره) با این عنوان که: «اگر سپاه نبود؛ کشور هم نبود» نمایانگر اهمیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تعریف جامع و کاملی است. در حفظ ارزش‌ها و کیان کشور عزیزمان ایران سرافراز، لذا این روز را در ابتدا به برادران و خواهران سپاهی و در وهله بعد به مردم شریف ایران تبریک می‌گوییم که چنین فرزندان برومندی تربیت کرده‌اند تا در سپاه سرافراز انقلاب اسلامی، جان برکفانه در تمام صحنه‌ها و عرصه‌ها خدمتگزار باشند. 
سلیمانی در ادامه، در خصوص لوایح عوارض و خدمات شهرداری در قالب تذکری بیان کرد: بر اساس بخش تبصره یک از ماده 2 قانون درآمد پایدار، دستورالعمل نحوه وضع عوارض و بهای خدمات تا پایان آذرماه هر سال توسط وزارت کشور تصویب و ابلاغ می‌شود. بر همین اساس دستورالعمل اجرایی موضوعه تبصره یک ماده دو قانون مذکور برای ملاک عمل قرار گرفتن در سال 1403 در آذرماه ابلاغ شده، لذا شهرداری نیز باید برای وضع عوارض و بهای خدمات سال آینده، این دستور را ملاک عمل قرار دهد. 
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا ادامه داد: در بیشتر قریب به اتفاق لوایح ارسالی، مستند شهرداری همچنان همان دستورالعمل فهرست عناوین سال گذشته است. لذا صرفنظر از وجود یا عدم وجود ایرادات حقوقی و فنی آن، اولین اشکال وارده به لوایح ارسالی، همین سند نادرست است که به دلیل عدم پیگیری قوانین و مصوبات و دستورالعمل‌های ملاک عمل و جدید الصدور است. از این رو تذکر داده می‌شود شهرداری ضمن رعایت زمان قانونی ارسال لوایح و فرصت بررسی لازم در شورا، لوایح عوارض و بهای خدمات خود را منطبق با دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور تنظیم کند. 
 
کد خبر:3-215

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: