• يکشنبه ١٧ دی ١٤٠٢-١١:٣٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٢٣٩
سلیمانی:7-206

شرکت شهروند در خصوص قراردادهای مبهم خود شفاف سازی کند

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران، ضمن تأکید بر وجود ابهامات و نکاتی در برخی از قراردادهای شرکت خدمات و کالای شهروند، خواستار شفاف سازی و ارائه گزارش مدیرعامل این شرکت به صحن شورا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، نرجس سلیمانی، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا در خصوص شهادت جمعی از هموطنان در گلزار شهدای کرمان در مراسم سالگرد شهید سردار سلیمانی اظهار داشت: حادثه تروریستی رخ داده در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان که موجب به شهادت رسیدن جمعی از هموطنان شد، بیش از پیش زبونی و خواری دشمنان امنیت و آرامش ملت سرافراز ایران عزیز را نشان داد. کسانی که در روز روشن به جان و امنیت مردم بی‌دفاع و مظلومی تعرض کردند که گرد هم آمده بودند تا خاطره مردی را گرامی بدارند که سلاح در دست گرفت نه برای کشتن بلکه برای دفاع از شرف آزادی و انسانیت که همانطور که در نامه خود می‌نویسد؛ من اگر سلاح در دست گرفتم برای ایستادن در مقابل آدم کشان و دفاع از آن کودک وحشت زده بی پناهی بود که هیچ ملجائی برایش نیست.
سلیمانی در ادامه با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در خصوص شهادت سردار سلیمانی خاطر نشان کرد: چقدر رهبر فرزانه و دوراندیش انقلاب درست و به جا فرمودند که شهید سلیمانی از خود قاسم سلیمانی برای دشمنان خاک، خطرناک‌تر است، نه برای اینکه او در منطقه چه کرد و چطور به تامین امنیت مرزهای کشور خدمت کرد، بلکه این مکتب سلیمانی است که از آن هراس دارند، مکتبی که اگر به ژرفای آن توجه شود، می‌تواند هزاران سلیمانی را از دل خود بیرون آورده و تربیت کند. 
وی تأکید کرد: اگر پنداشتن که ریختن خون جوانان این مرز و بوم رخوت و ترس بر دل این مردم خواهد انداخت، بدانند که فریب خورده هستند؛ این خون‌های پاک که بی‌گناه بر زمین ریخته شد، شعله‌های این انقلاب و درخت پربرکت اسلام را سرکشیده‌تر و تناورتر خواهد کرد و هر آینه خانمان آن‌ها را خواهد سوزاند چرا که همیشه حق بر باطل پیروز بوده است و این وعده خداوند متعال است.
 رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا در ادامه در خصوص پاره‌ای از ابهامات در عملکرد شرکت خدمات و کالای شهروند متذکر شد: این شرکت با قریب سه دهه فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای خود در قیاس با فروشگاه‌های مشابه که در تهران شکل گرفتند، علیرغم استفاده فراوان از منابع شهر، متاسفانه نتوانسته آنطور که باید و شاید در توسعه نشان تجاری‌اش به عنوان یک نشان تجاری داخلی و متعلق به شهر عمل کند.
وی افزود: همانطور که می‌دانید فروشگاه شهروند نزدیک به هزار تأمین کننده کالا در ۴۰ فروشگاه خود دارد که ظرفیت بسیار خوبی است؛ لذا ضرورت دارد نظارت بر درآمدهای حاصل از قراردادهای بازرگانی و تبلیغات به شکل نظاممند به کار گرفته شود. از سوی دیگر چاپ و انتشار بن‌ها در مبالغ سنگین و تخفیفات ارائه شده در خرید و فروش بن‌ها به اضافه قراردادهای مکتوب یا شفاهی فی‌مابین شرکت شهروند و خریداران عمده از نظر اقتصادی و موضع شفافیت، هر دو دارای نکات مبهم و سئوال برانگیزی هستند و علیرغم درخواست کمیسیون نظارت و حقوقی شفاف سازی نشده است. 
سلیمانی در ادامه در ارتباط با ایجاد فرصت‌های برابر، چند دستگی و تفاوت و محاسبه قراردادهای تبلیغاتی خصوصا توجه ویژه به برخی از شرکت‌های بزرگ از سوی این شرکت تذکر داد: این قراردادها دارای نکات و ابهاماتی هستند که با وجود درخواست ما گزارشی ارائه نشده و همکاری لازم در این باره صورت نگرفته است، لذا درخواست می‌شود مدیرعامل مجموعه گزارشی را در خصوص نکات عنوان شده ارائه دهد. 

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: