• شنبه ٨ ارديبهشت ١٤٠٣-٢٣:٠٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٧٤٨
چمران به مناسبت روز ملی شوراها:

قانون اساسی هنوز در خصوص شوراها عملی نشده است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه رهبر کبیر انقلاب اسلامی، با درایت خود دستور ایجاد شوراها را صادر کردند؛ اظهار داشت: قانون اساسی هنوز در خصوص شوراها عملی نشده است که باید در برنامه هفتم تلاش شود تا قانون در خصوص شوراها به صورت کامل اجرا شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، به مناسبت فرا رسیدن نهم اردیبهشت، روز ملی شوراها، مراسمی با حضور مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران؛ پرویز سروری، نائب رئیس شورا؛ مهدی پیرهادی، ناصر امانی، عضو شورا؛ مهدی بابایی، احمد علوی از اعضای شورای شهر؛ احمد قیومی، فرماندار تهران؛ بخشداران و  اعضای شورای شهرستان تهران در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد.
مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران با نقل کلام رهبر کبیر انقلاب اسلامی، شوراها را یک نهاد خدمت رسان از مردم برای مردم تعریف کرد و تصریح کرد: شوراهای شهر و روستا در کشور، خدمات شایانی را برای مردم داشته اند و اگر قانون اساسی در خصوص مدیریت یکپارچه شهری و روستاها انجام می‌گرفت؛ الان خیلی بهتر می‌توانستیم به شهروندان خدمت رسانی داشته باشیم. به عنوان مثال باید گفت در شهر تهران، اداره آب و فاضلاب در یک خیابان عملیاتی انجام می‌دهد و در ادامه، اداره دیگر در همان خیابان عملیات دیگری انجام می‌دهد و این گونه مدیریت به شهر از همه ابعاد لطمه می‌زند. قطعاً با مدیریت یکپارچه در شهر می‌توان بهترین خدمات را برای شهروندان داشته باشیم.
وی در ادامه گفت: در گذشته در سالروز ملی شوراها، رئیس جمهور وقت کشور برنامه برای کل شورای کشور برگزار می‌کرد که متأسفانه این امر در دوره پنجم به فراموشی سپرده‌ شد. در چنین مراسم هایی می‌توانستیم مشکلات پیش روی شوراها را با رئیس قوه مجریه در میان بگذاریم. زمانی تلاش زیادی شد تا شوراها بتوانند طبق قانون به وظایف خود عمل کنند. یکی از کارهایی که انجام شد؛ این بود که رئیس شورای عالی استانها بتواند در شورای عالی ترافیک، حق رأی داشته باشد و این موضوع به سرانجام رسید که باید در برنامه هفتم تلاش شود تا شوراها قدرت کافی برای حل مسائل مربوط به شهر و روستا را به بهترین شکل ممکن مرتفع سازد.
وی در ادامه‌ گفت: هر جا مردم پای کار بودند؛ کشور موفقیت های بزرگی به دست آورد. در زمان جنگ، چگونه برای دفاع از کشور از جان گذشتگی داشتند و سربلندی کشور، مرهون جنانفشانی آحاد جامعه بود. در زمان قاجاریه، پهلوی اول و دوم، بخش هایی از کشور جدا شد؛ چون مردم پای کار نبودند. امروز باید مردم را در همه زمینه ها پای کار داشته باشیم تا قوی و محکم، روبه جلو حرکت داشته باشیم. شوراهای شهر و روستا برآمده از خود مردم هستند و برای حل معضلات، تمام تلاش خود را به کار خواهند گرفت. باید قدرت کافی را هم که  طبق قانون برای شوراها قائل شده است؛ اجرا شود و استانداران ، فرمانداران و بخش داران باید مصوبات شوراه را به نحوه مطلوب انجام دهند.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: