• يکشنبه ٢ ارديبهشت ١٤٠٣-١١:٥٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٧١٠
قائمی: 2-229

با سخنرانی و وعده مشکل حمل و نقل شهری حل نمی شود/ خودروهای برقی رونمایی شده سریعتر تعیین تکلیف شود

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران خطاب به شهردار تهران در خصوص عدم تعیین تکلیف خودروهای برقی رونمایی شده تذکر داده و خواستار رسیدگی فوری به این موضوع شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورا اسلامی شهر تهران، علی اصغر قائمی، عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا در خصوص رونمایی از تاکسی‌های برقی در سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: در مرحله اول تعداد ۸۸ دستگاه خودروی آریزو ۵ برقی با رنگ‌های قرمز و آبی با حضور شهردار تهران و وزیر صمت به نمایش درآمد، به همین ترتیب تعداد ۱۹۸ دستگاه خودروی جکJ7 برقی به رنگ مشکی نیز در مرحله دوم در محل سازمان تاکسیرانی رونمایی شد، این در حالی است که کلیه خودروهای مذکور یا دارای پلاک شخصی هستند و یا فاقد پلاک و هیچکدام دارای پلاک تاکسی نیستند، از سوی دیگر برخلاف مصوبه شورای عالی هماهنگی ترافیک رنگ تاکسی برقی، آبی فیروزه‌ای تعیین شده است که این خودروها با رنگ‌های مشکی و قرمز رونمایی شده‌اند.
وی افزود: در مرحله سوم نیز حدود ۳۰ دستگاه از خودروهایی که از چین وارد شده‌اند رونمایی شد که رنگ آنها هم با مصوبه مذکور همخوانی ندارد و این‌ها هم هنوز موفق به دریافت مجوز پلاک ایران نشده‌اند و تاکنون در مورد نحوه خدمات پس از فروش و نحوه انتقال تکنولوژی برای پشتیبانی و نگهداشت در داخل اقدامی نشده و شرکت خودروسازی صاحب صلاحیت نیز در این خصوص معرفی نشده است. برخلاف اخبار منتشره و مصاحبه‌های انجام شده تاکنون حتی یک خودروی برقی موفق به دریافت پلاک تاکسی نشده و قاعدتاً به ناوگان تاکسیرانی افزوده نشده است. 
قائمی در ادامه در خصوص یارانه اختصاص یافته به این خودروها نیز گفت: نکته دیگر اینکه همچنان پرداخت یارانه دولتی برای این خودروها از محل ماده ۱۲ و مصوبه شورای اقتصاد هم تعیین تکلیف نشده و قراردادهای آن با شرکت «بهینه‌سازی مصرف سوخت» منعقد نشده است. تنها وعده ورود خودروی برقی به حمل و نقل عمومی داده شده و شواهد یا گزارشی از عملیات اجرایی آن تاکنون واصل نشده است. با صحبت، سخنرانی، وعده، سفر آموزشی و بازدید مشکل حمل و نقل درون شهری حل نخواهد شد، حتی به دلیل عدم پیگیری موضوع نوسازی ناوگان تاکسیرانی مدتی است که تنها خودروی موجود ( سمند سورن) نیز وارد چرخه حمل و نقل شده و نوسازی ناوگان متوقف شده است.
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل در ادامه خطاب به شهردار تهران، متذکر شد: تعهدات وزارت کشور در مورد خودروهای من نیز انجام نشده و شهرداری نیز اقدامی نکرده است و قرار بود با بودجه تخصیص داده شده در سال گذشته نوسازی ناوگان «ون» هم محقق شود که نشد. لذا بدین وسیله به شهردار تهران تذکر داده می‌شود که نسبت به ارسال پاسخ به شبهات و ابهامات فوق و تشریح اقدامات انجام شده به انضمام مستندات مربوطه اقدام کرده و در اسرع وقت گزارش آن را به شورای اسلامی شهر تهران ارسال کند.
 
کد خبر: 2-229

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: