• دوشنبه ٢٩ آبان ١٤٠٢-٠٩:٢٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٩٤٩
قائمی تأکید کرد:

الزام شهرداری تهران به اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات

عضو شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات که در سال ۸۷ در مجلس شورای اسلامی تصویب شده و در سال ۸۸ به مرحله اجرا درآمده است؛ بر الزام شهرداری تهران به اجرای این قانون، تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، علی اصغر قائمی، عضو شورای شهر تهران درخصوص بسترهای تحقق انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، گفت: کارگروه قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات با مدیریت و نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال فعالیت است.
قائمی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک سامانه برای اجرای کار و نظارت پیش بینی کرده است و سازمان‌ها و ارگان‌ها و نهاد‌ها دستگاه‌هایی که مکلف هستند و برنامه‌های آن‌ها در این سامانه بارگذاری کنند تا پاسخگوی شهروندان باشند.
 وی همچنین گفت: یک سلسله از اطلاعات عام هست و می‌توانند بدون محدودیت در اختیار شهروندان قرار بگیرند و برخی از سلسله اطلاعات و سئوالات هم اختصاصی است شهروندان بدون محدودیت در اختیارشان قرار می گیرد و شهروندان می‌توانند سئوالات و پرسش‌های خود را در سامانه بارگذاری نمایند. 
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: سالی یک بار هم وزارت ارشاد گزارش کلی برای همه دستگاه‌ها منتشر می‌کند. شهرداری به عنوان نهاد اصلی به سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات متصل است و سازمان‌ها و شرکت‌های زیر مجموعه شهرداری و مناطق شهرداری تهران به این سامانه وصل نیستند.
قائمی افزود: شهرداری تهران نیز سامانه شفافیت دارد و نیاز به بارگذاری اطلاعات و داده‌ها در سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات نیاز نیست و شهرداری قرارداد‌ها و داده‌های قرارداد‌ها را در این سامانه بارگذاری می کند.
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا گفت: حدود دو سال با گذشت زمان از سال ۱۴۰۲ تا کنون شهرداری تهران هیچ قرارداد و یا اطلاعاتی در این سامانه بارگذاری نکرده است و این نشان دهنده ارتباط تنگاتنگ و نزدیک نیست.
وی تصریح کرد:  ۲ هزار و ۱۸۲ دستگاه نیز در سامانه ثبت نام کردند و شهرداری تهران رتبه ۷۰۶ را از آن خود کرده است و نهمین دستگاه پر درخواست است. همچنین  رتبه ۲۴ در شکایت‌های مردمی را دارد و رتبه ۹۷ در میزان انتشار اطلاعات در سامانه را به خود اختصاص داده است.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: