• چهارشنبه ٢٢ آذر ١٤٠٢-١١:٠٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨١٠٧
قائمی:

شورای شهر به شیوه نامه شفافیت پایبند است

عضو شورای اسلامی شهر تهران، ضمن تأکید بر ضرورت پیاده سازی ضوابط و بندهای شیوه نامه شفافیت، اظهار کرد که شورای شهر تهران، پیگیر شفافیت در شورا و شهرداری تهران هست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای سلامی شهر تهران، علی اصغر قائمی در خصوص راهکارهای ایجاد شفافیت در شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران به سیستمهای مختلفی از جمله سیستم مالی، سیستم امور قراردادها، سیستم پرداخت حقوق و دستمزدها و ده‌ها سیستم دیگر دسترسی دارد که وصل کردن این سامانه‌ها به سامانه شفافیت، برای شهرداری تهران امری ساده به نظر می‌رسد. متخصصان و کارشناسان خبره‌ای در شهرداری تهران فعالیت می‌کنند که به راحتی می‌توانند برای انجام این کار، اقدام کنند.
قائمی ضمن انتقاد از نحوه بارگذاری دستی و سلیقه ای اطلاعات در سامانه شفافیت گفت: بزرگ‌ترین آفت سامانه فعلی شفافیت شهرداری این است که این سامانه، بر اساس خوداظهاری و انتقال دستی اطلاعات از سامانه‌های عملیاتی به سامانه شفافیت شکل گرفته است و این گزینشی عمل کردن یعنی اعمال سلیقه.
وی افزود: این امکان که کمیته شفافیت بر روی مصداق‌ها تصمیم‌گیری ‌کند؛ درست نیست. این کمیته می‌تواند روی فرایندها اقدام به تصمیم‌گیری کند؛ نه روی مصداق‌ها. متأسفانه این روال همچنان جاری است. ما در شورای شهر، چندین بار متذکر این موضوع شده‌ایم. زیرا بر اساس  قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، ردیف و دسته‌بندی مستقلی برای شهرداری‌ها و شوراهای شهر، قائل شده‌اند و مواردی که باید منتشر شود، به طور دقیق ذکر شده است.
قائمی در خصوص پیاده سازی شفافیت در شورای شهر، گفت: من با آقای چمران مکاتبه کردم و ایشان هم دستور اقدام به اداری شورا داده است و منتظریم ببینیم که در مورد خودمان هم درست عمل می‌کنیم یا نه. به عنوان مثال، رفت و آمد و حضور و غیاب ما باید شفاف باشد. تذکراتی که می‌دهیم بایستی در دسترس عموم باشد و پاسخ‌های شهرداری باید منتشر شود. این‌ها ساده‌ترین مصادیقی است که در حوزه شفافیت در شورای شهر وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: شیوه نامه، یازده مورد را برشمرده است که من هم عیناً پیگیری همان موارد را در مکاتبه‌ با رئیس شورای شهر پیشنهاد داده‌ام. امیدواریم بتوانیم در همین دوره آن را عملیاتی کنیم تا یک سنت حسنه پایدار شود. هرچند از زمان ابلاغ این قانون سال‌ها می‌گذرد و در واقع یک قانون قدیمی است.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: