• سه شنبه ٢٣ آبان ١٤٠٢-١١:١٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٩٠٨
قائمی متذکر شد:3-192

شهرداری گزارش میزان اجرای احکام برنامه چهارم خود را ارائه دهد

عضو شورای اسلامی شهر تهران، در خصوص بی‌توجهی شهرداری تهران به مهلت اجرای احکام برنامه چهارم خود تذکر داده و خواستار ارائه هر چه سریعتر گزارش‌ پیشرفت این احکام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، علی اصغر قائمی، عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل، در خصوص عدم ارائه گزارش شهرداری تهران از میزان پیشرفت اجرای احکام مندرج در برنامه چهارم این سازمان خطاب به شهردار متذکر شد: برنامه‌ریزی فرآیندی با مراحل مشخص، نظام‌مند و به هم پیوسته برای تولید یک خروجی منسجم در قالب نظامی هماهنگ از تصمیمات و بیانی روشن، مستند و مشروع از مقاصد و تصمیمات است. 
وی افزود: برنامه چهارم نیز با همین رویکرد و با عنوان برنامه تحول و پیشرفت شهر تهران بر مبنای تحقق عدالت شهری در سطح راهبردی و عملیاتی با تعریف شاخص‌هایی سنجه پذیر به عنوان ملاک عمل شهرداری تهران برای بازه‌های زمانی سال‌های ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۴ تهیه و به تصویب شورا و در اسفند ۱۴۰۱ برای اجرا ابلاغ شد. 
قائمی با بیان اینکه در تدوین برنامه چهارم که با همکاری، همفکری و تعامل بخش‌های تخصصی شهرداری تهیه شد، علاوه بر توجه به ویژگی‌های اساسی برنامه نویسی به شاخص‌های اختصاصی هر یک از احکام نیز توجه شده است، اظهار داشت: یکی از الزامات بسیاری از احکام محدوده و مهلت زمانی آن‌هاست که با کسب نظر واحد مربوطه در برنامه درج شده است اما متأسفانه شاهد آن هستیم که در سال اول اجرای برنامه تعدادی از احکام برنامه که مهلت‌های کمتر از یک سال داشتند یا اقدامی در مورد آن‌ها صورت نگرفته یا دست کم گزارشی به شورا ارائه نشده است. 
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا به بیان تعدادی از عناوین این برنامه پرداخته و بیان کرد: کوتاه‌ترین حکم زماندار مربوط به آخرین حکم یعنی حکم ۱۴۴ است، در این باره شهرداری دو ماه فرصت داشته تا سند جامع آن را در مورد شیوه برنامه به منظور آگاهی عمومی مصوب و ابلاغ کند و گزارش آن را به شورا ارائه دهد که تاکنون این کار انجام نشده است. 
وی افزود: به این ترتیب سه حکم سه ماهه و همچنین ۱۱ حکم شش ماهه که هر کدام ناظر بر فعالیتی است،هنگام تدوین برنامه و تصویب آن مشخص شده است که در حال حاضر مهلت تعیین شده به پایان رسیده که در خصوص هیچ کدام گزارشی از سوی شهرداری دریافت نشده است؛ چهار حکم دیگر هم وجود دارند که مهلت تعیین شده برای آن‌ها ۸ ماه بوده است که بر اساس زمان تعیین شده، هفته آینده مهلت این احکام نیز به اتمام خواهد رسید؛ یک حکم ۹ ماهه نیز وجود دارد که آن نیز از این قاعده مستثنی نیست. 
قائمی تصریح کرد: مطابق برنامه مصوب شهرداری مکلف به ارائه گزارش کلی از پیشرفت احکام مندرج هر شش ماه یکبار است، لذا از شهردار و متولیان امر درخواست می‌شود نسبت به این موضوع توجه لازم را داشته و گزارش‌ها را به صحن شورا ارائه دهد.
مهدی چمران، رئیس شورا نیز در ادامه ضمن تأیید تذکر قائمی، خواستار ارائه هرچه سریع‌تر این گزارش‌ها شد.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: