• يکشنبه ٢٠ اسفند ١٤٠٢-١١:٥٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٥٥٤
کاشانی: 5-221

مردم کمک کنند چراغ خانه هموطنان سیستانی شب عید روشن باشد

عضو شورا با اشاره به وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان و وضعیت نامناسب زندگی در این استان، از مردم کشور به ویژه شهروندان تهرانی خواست تا همچون ادوار گذشته، به یاری هموطنان سیستانی در آستانه سال نو بشتابند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، حبیب کاشانی، عضو شورا ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، با اشاره به افزایش آمار تعداد شهدای غزه به بیش از ۳۱ هزار نفر، اظهار داشت: ۷۲ درصد از این آمار، کودکان و زنان هستند و این شرایط همچنان ادامه دارد. ده‌ها هزار مجروح حاصل جنگ یک طرفه، نابرابر و ظالمانه است که همفکران رژیم غاصب صهیونیستی از جمله انگلیس، آمریکا و فرانسه در این جنایت جنگی شریک هستند؛ امیدواریم خدای متعال هرچه سریع‌تر ریشه ظلم و فسادی که در دنیا توسط کشورهای مستکبری همچون آمریکا ایجاد شده، از بین ببرد. 
کاشانی در ادامه با هدف تذکر به برخی از نمایندگانی که در پی انتخابات و  به تازگی به مجلس ورود کرده‌اند؛ به قرائت فرازهایی از بیانات رهبر انقلاب در این باره پرداخت که به این شرح است:
«هر مجلس جدیدی عامل امیدهای جدیدی است، وقتی مجلس تازه‌ای تشکیل می‌شود امیدهای تازه‌ای نیز با آن مجلس مطرح می‌شود و چشم اندازهای جدیدی را می‌توانند پیدا کنند. نمایندگان تازه‌ای در مجلس جدید وارد می‌شوند و در کنار آن‌ها نمایندگان مجربی هم از دوره قبل یا دوره‌های قبل‌تر هستند. این ترکیب خوبی است؛ مجموعه خیلی خوبی است؛ هم ابتکار در آن است هم نوآوری در آن است و هم تجربه در آن است. از تجربه‌های موفق قبلی استفاده می‌کنند، ابتکارات جدیدی هم می‌آید. 
این سرمایه با ارزشی است. تشکیل هر مجلس جدیدی برای کشور یک سرمایه با ارزش و مورد استفاده است، باید آن را قدر دانست مثل خونی است که در رگ‌های مجموعه‌های سیاسی و اجتماعی کشور جاری می‌شود؛ انشاالله اثر می‌کند حادثه شیرینی است لکن این حادثه شیرین را می‌شود تلخ کرد، مثل همه حقایق شیرین عالم، یک چیزهایی هم وجود دارد، عواملی هم وجود دارد که می‌تواند این شیرینی را از بین ببرد؛ بنده اینجا یادداشت کردم این چیزی که می‌تواند شیرینی مجلس جدید را نابود کند، سخنان اختلاف انگیز، دعوا راه انداختن‌ها و ستیزه‌گری‌های دشمن پسند است، شیرینی مجلس جدید با این چیزها از بین می‌رود، باید خیلی مراقبت کرد. باید خیلی مراقبت کرد، برادران و خواهران در مجلس جدیدی که حالا اندکی بعد تشکیل خواهد شد و حضور دارند بایستی مراقبت کنند و نگذارند شیرینی مجلس جدید از بین برود و کام‌ها تلخ شود.
 اگر چنانچه این مراعات را نکنند؛ اولین اثرش این است که کام ملت تلخ می‌شود. فضای سیاسی کشور فضای تلخی می‌شود؛ در حالی که فضای سیاسی با انتخابات و تشکیل مجلس جدید و آمدن افراد جدید و مانند این‌ها، قهراً یه فضای باطراوت است. این از بین می‌رود؛ اولین اثرش این است. اثر بد هم این است که مجلس از کارآیی می‌افتد؛ یعنی وقتی که مجلس شورای اسلامی دچار دعوا و ستیزه و مقابله و جبهه بندی‌های گوناگون می‌شود؛ به طور طبیعی از  کار اصلی خود باز می‌ماند. دسته‌بندی‌ها و کشمکش‌ها مانع می‌شود از  اینکه این‌ها به کارشان برسند». 
کاشانی در ادامه در خصوص وقوع سیل در سیستان و بلوچستان نیز گفت: در شورا مقرر شده مبلغی برای کمک به مردم سیل زده سیستان و بلوچستان جمع آوری شود و در حال حاضر روند خوبی آغاز شده که حضور رئیس جمهور در محل سیل زده و فرمایشات رهبر انقلاب مصداق آن است. خود واقعه سیل یک مسئله است و پسا سیل یک مسئله دیگر، لذا درخواست می‌شود از مردم عزیز کشور و تهران که همواره در کار خیر مشارکت داشتند؛ بهترین کمک‌ها را انجام دهند تا شب عید چراغ خانه‌های این عزیزان نیز روشن باشد و بتوانند در لحظه سال تحویل آرامش و امنیت حاصل شود.
 
کد خبر: 5-221

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: