• يکشنبه ١٩ فروردين ١٤٠٣-١٦:٣٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٦٤٤
کاشانی: 17-225

حقوق نیروی کار مسئول جمع آوری پسماند باید رعایت شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر موضوع حفظ کرامت انسانی خواستار رعایت حقوق کامل نیروی کاری شد که در امر جمع آوری پسماند به کار گرفته می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، حبیب کاشانی، در دویست و بیست و پنجمین جلسه شورای شهر، با بیان اینکه رانت عجیبی در مباحث مربوط به مدیریت پسماند چه در خصوص جمع آوری زباله، چه نیروی انسانی و چه نیروی کار وجود دارد؛ اظهار داشت:  این که اصلاح برخی موارد نیاز به زمان دارد را می‌پذیریم اما استفاده‌ای که از نیروی کار در این زمینه شده با بودجه‌ای که برای آن‌ها پرداخت می‌شود؛ مطابقت ندارد. یعنی این بودجه صرف رفاه آن‌ها نمی‌شود. لباس‌هایی که این نیروهای کار استفاده می‌کنند دست سوم و چهارم است و تنها در مناسبت‌های خاص به آن‌ها لباس نو داده می‌شود؛ این‌ها حقوقی است که باید برای آن‌ها در نظر گرفته شود حتی اگر از اتباع باشند باید حقوقشان به عنوان انسان رعایت شود. 
کاشانی ادامه داد: گاهی کارها به پیمانکارانی سپرده می‌شود که توانایی انجام آن را ندارند. امیدواریم کرامت انسانی در تمام طول سال برای این قشر رعایت شود تا آنها هم با دریافت حقوق خود تلاش بیشتری در انجام وظایف خود داشته باشد. نکته مهم دیگر موضوع فرهنگ سازی است که مغفول مانده و ما در این باره بسیار عقب هستیم. ما باید به گونه‌ای رفتار کنیم که نسل کوچکتر، تأثیر بپذیرد و به این ترتیب در راستای کاهش تولید زباله گامی برداریم.
 
کد خبر: 17-225

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: