• سه شنبه ١٧ مرداد ١٤٠٢-١٦:٠٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٢٨٨
قائمی:14-168

تخریب ساخت و ساز غیرمجاز درمان بعد از پیشگیری است

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، در واکنش به گزارش حادثه تخریب ساختمان های منطقه 19 گفت: رویکرد شهرداری تهران به ویژه شهرداری منطقه ۱۹ در مقابله با تخلفات، قابل تقدیر و زحماتشان غیرقابل چشم پوشی است؛ لکن تخریب ساخت و ساز غیرمجاز، درمان بععد از پیشگیری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، علی اصغر قائمی در یکصد و شصت و هشتمین جلسه شورای شهر با بیان اینکه دیروز در محل حادثه حاضر شده بوده اند، اظهار کرد: از شهردار منطقه، همکاران سازمان مدیریت بحران، آتش نشانی، پلیس و سایر مجموعه های شهرداری برای کاهش مشکلات تقدیر می کنیم.
وی با بیان اینکه رویکرد شهرداری تهران به ویژه شهرداری منطقه ۱۹ در مقابله با تخلفات کار قابل تقدیر و زحماتشان غیرقابل چشم پوشی است، یادآور شد: قوه قضاییه به این موضوع کمک کند تا اقدامات به نتیجه برسد.
قائمی با بیان اینکه ممکن است روش تخریب دارای اشکالاتی باشد؛ تصریح کرد: یک گروه تخصصی و حرفه ای این مساله را مطالعه و بررسی کنند و نتایج را در حداقل زمان ممکن به شورا ارائه دهند.
عضو شورای شهر تهران با اعلام اینکه حجم زیادی از کار باقی مانده و شاید توان شهرداری منطقه ۱۹ کافی نباشد، اظهار کرد: از شهرداری و دولت درخواست می کنم که به کمک شهرداری منطقه ۱۹ بیایند چراکه حجم زیادی آواربرداری باقی مانده است.
وی گفت: باید دلجویی مناسبی از خانواده جان باختگان صورت بگیرد هرچند جای خالی آنها هیچ وقت پر نخواهد شد.
قائمی با بیان اینکه با توجه به بافت اجتماعی این منطقه باید نسبت به این موضوع حساسیت لازم وجود داشته باشد تا آسیب ها به حداقل برسد، یادآور شد: اگر شهرداری قرار است به تخریب بپردازد که اقدام درستی است، به مؤلفه های اجتماعی باید توجه داشته باشد.
وی همچنین تصریح کرد: تخریب ساخت و ساز غیرمجاز درمان بعد از پیشگیری است اما ریشه یابی مسئله، موضوع مهمی است که باید به آن پرداخت و نتایج را منتشر کرد.
قائمی با بیان اینکه تکانه ساختمان اول به ساختمان های بعدی و پیچش ستون نشان می دهد که سیل و زلزله نیز می توانست این حادثه را رقم بزند، گفت: سازمان نظام مهندسی کجاست و آیا نظارتی بر شرایط صورت گرفته است؟
وی با اعلام اینکه ما سامانه های هوشمند در شهرداری داریم و حجم زیادی از اطلاعات شهروندان در مورد املاک و ابنیه در این سامانه وجود دارد؛ خاطرنشان کرد: این ابزار، قدرت را به ما می دهد که پیشگیری را در نظر داشته باشیم و باید شهرداری به موضوع توجه کند.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: