• سه شنبه ٩ آذر ١٤٠٠-١١:٥٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣٢٠١
حبیب کاشانی با اشاره به لایحه پیشنهادی بودجه 1401 کشور مطرح کرد:

عدم حمایت دولت از حقوق حقه مردم ضربات جبران ناپذیری بر پیکره شهر ها وارد می کند

عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن ارایه پیشنهاداتی در راستای پیگیری اصلاح بودجه پیشنهادی از سوی سازمان و برنامه بودجه برای سال 1401 ، گفت: تهران قریب به 250 روز در آلودگی به سر می برد و ما امروز در حوزه حمل و نقل عمومی هم دچار مشکل هستیم بنابراین عدم حمایت دولت از حقوق حقه مردم و شهرداری ها می تواند ضربات جبران ناپذیری بر پیکره شهر ها وارد کند.

به گزارش پایگاه خبری شورای اسلامی شهر تهران حبیب کاشانی در بیست و هشتمین جلسه شورا با اشاره به لایحه پیشنهادی بودجه 1401 از سازمان برنامه و بودجه به دولت  و حذف مواد حمایتی از شهرداری ها، گفت: عدم حمایت دولت از حقوق حقه مردم و شهرداری در سالی که با تورم و مشکلات عدیده ای مواجه هستیم می تواند لطمات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: شهری که قریب 250 روز در آلودگی به سر می برد و در حمل و نقل عمومی و مترو و دچار مشکل است با حذف فاینانس هم نتواند واگن مترو بخرد، چه کار باید بکند؟

کاشانی افزود: در مجلس شورای اسلامی قریب به ده ها تن از نمایندگان از اعضای شوراهای کشور بودند و با درد شهرها آشنا هستند و همکاران ما  در شهرداری امروز در مسند نمایندگان هستند. بنابراین انتظار داریم در جهت اصلاح بودجه برایند. به ویژه آقای قالیباف که 12 سال شهردار تهران بودند.

خزانه دار شورای شهر تهران خاطر نشان ساخت: آقای قالیباف نیک می دانند که  این عدم حمایت دولت  چه ضربات جبران ناپذیری را می تواند به پیکره شهر ها و کلان شهر ها وارد کند.

کاشانی در ادامه با ارایه پیشنهاداتی گفت: پیشنهاد اولم مربوط به  حضور شهردار تهران در هیات دولت است و انتظارمان این بود قبل از پیشنهاد  لایحه بودجه دوستان در شهرداری این مسائل را پیگیری می کردند.

وی در ادامه پیشنهادات دیگری برای برون رفت از این شرایط مطرح کرد و افزود:  پیشنهاد دوم در زمینه برگزاری جلساتی مشترک با ریاست محترم جمهور و اعضای شورا است و سومین پیشنهادم این است که  متنی را تهیه و ارسال کنیم جهت احقاق حقوق حقه مردم و پیگیری همزمان در قالب شورای عالی استان ها و در اخر جلسه ای را عزیزان کمیسیون برنامه و بودجه و هیات رییسه  با سازمان برنامه وبودجه دولت برگزار کنند تا تغییر رفتاری ایجاد شود و مردم دچار آسیب نشوند.

در ادامه مهدی چمران نیز گفت: این بودجه می بایست حتما قبل از ارسال به مجلس اصلاح شود چرا که در زمان ارایه به مجلس اصلاح آن سخت می شود.

3-28

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: