• شنبه ٨ آبان ١٤٠٠-١١:٤٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٨٩٥
مهدی بابایی در گفت‌وگو با میزان؛

شهروندان اطلاع دقیقی از طرح کاهش پسماند ندارند

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: موضوع کاهش پسماند از اولویت‌های مدیران شهری گذشته بوده، اما تعریف درستی از این طرح صورت نگرفته و همچنان شهروندان اطلاع دقیقی از این طرح ندارند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران مهدی بابایی عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با میزان در مورد انتقال آراد کوه اظهار کرد: انتخاب محل دفن زباله‌ها در آراد کوه پیرو مطالعات دانشگاهی بوده است که ۵۰ سال پیش بوده است و همین موضوع باعث شده است که هیچگونه آلودگی در آب‌های زیر سطحی کهریزک مشاهده نمی‌شود.

وی افزود: علت اصلی این موضوع هم نفوذ پذیری پایین خاک در این منطقه است و سطح آب‌های زیر زمینی در این منطقه بسیار پایین است؛ لذا هیچگونه آلودگی دیده نمی‌شود؛ البته بنده با فلسفه دفن زباله موافق نیستم و به نظرم شهرداری تهران باید طبق طرح جامع پسماند باید دفن را به قر برسانیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: باید در شهرداری تهران به سمتی برویم که دفن را به پایین‌ترین سطح ممکن برسانیم و بتوانیم زباله‌های خشک ارزشمند و غیر ارزشمند را تفکیک کنیم.

بابایی ادامه داد: بخشی از زباله‌ها نیز می‌تواند در زباله سوز تبدیل به انرژی شود که مدیریت شهری برای همه این موضوعات برنامه‌های مهم مدیریت شهری تهران است که دنبال می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین در مورد طرح کاپ «کاهش پسماند» گفت: باید توجه داشت که زمانی کاهش پسماند صورت می‌گیرد که تفکیک از مبدا صورت بگیرد و زباله‌تر و خشک جداشود؛ نکته قابل توجه این است موضوع کاهش پسماند از اولویت‌های مدیران شهری گذشته بوده، اما تعریف درستی از این طرح صورت نگرفته  و همچنان شهروندان اطلاع دقیقی از این طرح ندارند؛ حتی تعریف طرح کاهش پسماند در شهرداری تهران در میان مدیران ارشد و پایین‌تر متفاوت است و این مشکل باید حل شود و همه باید بدانند طرح «کاپ» چیست و انتقال فرهنگ صورت بگیرد.

بابایی در مورد درامدزایی در حوزه پسماند گفت: در حوزه درآمدزایی پسماند می‌توان از زباله‌های خشک و حتی زباله های‌تر نیز به عنوان درامد استفاده کرد، در حال حاضر شهرداری تهران در زمینه پسماند درحال هزینه است و اگر طرح جامع پسماند به صورت جدی تری دنبال شود می‌توان خوشبین بود که در این حوزه به درآمدزایی برسیم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: