• سه شنبه ١٩ ارديبهشت ١٤٠٢-١٢:٥٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٥٧٤
در صحن شورا صورت گرفت؛ 6-146

بررسی پلاک های ثبتی از حیث باغ بودن یا باغ نبودن

اعضای شورای اسلامی شهر تهران چند فقره پلاک ثبتی را از حیث باغ بودن یا باغ نبودن مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای شهر تهران؛ در جریان بررسی دستور جلسه یکصد و چهل و ششم شورای ششم که به موضوع ضرورت تعیین تکلیف باغات شهر تهران از حیث باغ یا غیر باغ بودن اختصاص داشت چند فقره پلاک ثبتی مورد بررسی اعضای شورا قرار گرفت. 
جعفر شربیانی عضو هیات رییسه شورای شهر تهران در توضیح بررسی پلاک‌ثبتی۸/۸۵۲ واقع در منطقه ۱ شهرداری تهران گفت: بنا بر شرایط این پلاک که در سند آن یک قطعه زمین حدنصاب درختان در آن دیده نشده و سند ۱۳۳۴ مفروض از مزروعی است اما باتوجه به جزء پنجم این باغ دارای ارزش اکولوژیکی است و دارای ۳۱ اصله درخت با بن ۱۰۰ الی ۲۵۱ سانتیمتری است و دارای حدنصاب ۴ برابری بن درخت است از این رو با توجه به بررسی های صورت گرفته نظر کمیسیون در خصوص این پلاک ثبتی باغ اعلام شده است. 
وی در توضیحی اعلام کرد: این‌پلاک ثبتی در سال ۱۴۰۰ نیز رای باغ را از کمیسیون اخذ کرده بود.
 در پایان توضیحات این عضو کمیسیون باغات شورای شهر، موضوع با اجماع رای همراه شد و اعضا با ۱۸ رای موافق همسو با نظر کمیسیون این پلاک ثبتی را باغ اعلام کردند.
 شربیانی در ادامه قرائت دستور جلسه و بررسی پلاک ثبت ۷/۱۴۰۵ که به مساحت ۱۸۷۰ متر مربع در منطقه یک شهرداری تهران عنوان کرد: این پلاک از سوی شورای شهر تهران در ۳ خرداد ۹۷ رای باغ گرفته و بررسی مجدد حدنصاب دارابودن درختان احراز نشد و گستره ی قالب پلاک مذکور طبق تصاویر هوایی طی سالهای۱۳۷۴، ۱۳۹۳ و۱۴۰۰ نشانگر وجود انبوه درختان است. 
وی اعلام کرد: این پلاک ثبتی ۳۹۵ متر مربع دارای سطح اشغال است که ۲۱ درصد از یک قطعه زمین است و ۳۸ اصله درخت آن دارای بن ۹۰ الی ۱۸۰ سانتی متری دارند و دارای ارزش اکولوژیک است لذا کمیسیون در نهایت نظر به اعلام باغ این پلاک ثبتی صادر کرده است.
در پایان توضیحات در خصوص این پلاک ثبتی از سوی عضو شورا ، موضوع با اجماع رای همراه شد و اعضا با باتفاق آرا و همسو با نظر کمیسیون این پلاک ثبتی را باغ اعلام کردند. 
عضو هیات رییسه شورای شهر در ادامه قرائت دستور جلسه و بررسی پلاک ثبت ۱۴۸۱/ ۷ که به مساحت ۲۷۶۷ متر مربع در منطقه یک شهرداری تهران عنوان کرد: این پلاک از سوی شورای شهر تهران در ۲ مردادماه ۹۷ رای باغ گرفته و در بررسی مجدد و بررسی سند صادره ۱۳۵۷ عنوان شده که قطعه زمین دارای سند ششدانگ و ۴ قطعه زمین مشجر متصل بهم که تشکیل یک باب امارت و یک قطعه باغ را احراز کرده است از این‌رو ۱۰۵ اصله درخت با دارابودن حدنصاب بن ۱۱۱ در این تصاویر دیده می شود اما مطابق تصاویر هوایی ۵۸ و ۷۴  نشانگر وجود انبوه درختان است. 
وی گقت: بنا بر جزء دوم و پنجم نظریه کمیسیون ماده ۷ نظر به باغ بودن این‌ پلاک ثبتی اعلام‌شده که در نهایت با ارائه توضیحات این عضو کمیسیون باغات شورای شهر، موضوع با اجماع رای همراه شد و اعضا با رای اکثریت اعضا و همسو با نظر کمیسیون این پلاک ثبتی را باغ اعلام کردند.
پلاک بعدی مورد بررسی ملکی به مساحت ۳۰۱۷ متر واقع در منطقه ۱ بود که در سال ۱۳۹۸ توسط اعضای شورا رای باغ داشته و دارای حد نصاب درختان با ۱۲۱ اصله درخت است و سند آن نیز یک قطعه زمین مزروعی بوده و بنا بر جزو پنجم هم دارای درختان ارزشمند با ارزش اکولوژیک بالاست. توجه به شرایط ذکرشده کمیسیون پلاک مذکور را باغ اعلام کرده است. در نهایت رای کمیسیون در خصوص پلاک مورد نظر با اکثریت آرای موافق اعضا باغ اعلام شد.
مورد بعدی پلاک ثبتی واقع در منطقه ۱ بود که در سال ۱۳۹۷ توسط شورا باغ اعلام شد؛ سند مالکیت آن یک قطعه باغ ثبت شده است گستره آن مطابق تصاویر هوایی سال ۵۸ و ۷۴ نشانگر انبوهی از درختان است. با این شرایط کمیسیون رای به باغ بودن این ملک داد و این رای مورد تایید اعضا قرار گرفت.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: