• سه شنبه ٢٧ تير ١٤٠٢-٠٩:٤٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧١١٩
سروری: 2-162

دشمن به دنبال شکل گیری نفرت ملی بود/ جشن غدیر حرکات واگرا را به همگرا تبدیل کرد

نایب رییس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه جشن غدیر اتفاقی بزرگ بود و به یک انسجام و همکاری ملی تبدیل شد گفت: مردم در خلق حماسه عظیم غدیر نقش بی بدیل خود را ایفا کردند و برون داد این زلزله اجتماعی تبدیل شدن حرکات واگرا به حرکتی همگرا بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران؛ پرویز سروری در یکصد و شصت و دومین جلسه شورای ششم، در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه واقعیت امر این است که جمهوری اسلامی توانسته فرصت هایی را خلق کند که کمتر در تاریخ بشری دیده شده است، اظهار کرد: بر خلاف ادعای دشمنان، جمهوری اسلامی از ابتدا به دنبال توسعه شادی های سالم بود؛ برای مثال در دهه فجر و هفته وحدت مایه جشن و شادی و حرکت سالم قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی به دنبال این است که به شادی ها غنا ببخشد و به سوگواری ها نیز جهت بدهد، تصریح کرد: حادثه غدیر امسال نشان داد که مردم ایران تا چه اندازه برای خلق شادی های سالم آمادگی و فرصت دارند.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه غدیر یک استثناء تاریخی است، یادآور شد: چه از لسان پروردگار، چه پیامبر و چه امامان معصوم باید به غدیر به عنوان معجزه اجتماعی و سیاسی نگاه کرد، اتمام نعمت و کمال دین با این حادثه است و اگر پیامبر غدیر را ابلاغ نکرده بود گویا هیچ کاری انجام نداده بود اما تأسف این است که حساسیت ها در این خصوص نادیده گرفته شد.
وی همچنین خاطرنشان کرد: گفته شده که بهترین هدایا در این ایام داده شود و پیامبر تأکید دارند که باید این حادثه نسل به نسل بیان شود؛ پیامبر در گرم ترین نقطه مردم را نگه می دارد و چند روز در این هوای گرم مردم سختی ها را تحمل می کنند تا بدانند پیامبر چه خواهد گفت و این اتفاق به اندازه ای مهم بود که پیامبر با چنین شرایطی مردم را نگه داشت تا این حادثه روی دهد.
سروری با بیان اینکه غدیر عاشورا می آفریند، گفت: رویداد بزرگ غدیر جاری و ساری و ادامه دار است و حیات بشری بر اساس زنده نگه داشتن این حادثه شکل می گیرد و بنده از کسانی که در زنده نگه داشتن آن تلاش کردند، تقدیر می کنم.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه یکی از موضوعات مهم این است که در زمانی این اتفاق افتاد که دنیا بسیج شده تا مردم را در مقابل نظام قرار دهد و نظام تجزیه شود، گفت: دشمن به دنبال این بود نفرت ملی شکل بگیرد و مردم در مقابل مردم باشند اما به ناگهان یک کارناوال بزرگ خانوادگی در ایران شکل گرفت و باید با کارناوال های غرب مقایسه شود که چه وسعتی در جشن غدیر وجود داشت.
وی افزود: کسانی که دست به دست هم دادند تا ایران را منزوی کنند امروز در صف ارتباط با جمهوری اسلامی هستند و منافقین امروز در به در شده و فرانسه که ما را محکوم به اقدامات علیه حقوق بشر می کرد، بدترین اقدامات را انجام می دهد.
سروری با بیان اینکه مردم اغتشاشات را کنترل کردند و بر این موضوع فائق آمدند، یادآور شد: طراحی جشن 10 کیلومتری هوشمندانه و بصیرت آمیز بود؛ خدمات رسانی در این وسعت بسیار سخت است؛ بنده خود نیز فکر می کردم که ممکن است ایجاد شهربازی شعار باشد اما شاهد این بودیم که شهربازی به وسعت 10 کیلومتر ایجاد شد و مردم در نشاط اجتماعی غرق بودند.
وی ادامه داد: برخی جریان ها حتی یک خبر در مورد این موضوع منتشر نکردند و بغض و کینه خود را نسبت به شادی مردم ایران نشان دادند، یعنی با شادی مردم مخالفند؛ مردم ایران نشان دادند در سوگ پیمایی و شاد پیمایی بی نظیر هستند.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ما هنوز راه زیادی داریم، تصریح کرد: مسئله مردم بسیار مهم است؛ مردم این حادثه بزرگ را خلق کردند و هیچ دولتی نمی تواند با تمام ظرفیت خود چنین لجستیک بزرگی را پشتیبانی کنند؛ همانطور که در اربعین نیز چنین لجستیکی از سوی مردم است البته دولت ها نیز وظایف خود را انجام می دهند.
وی با تأکید بر اینکه خدمات رسانی به شهروندان در موکب ها حتی یک لحظه نیز متوقف نشد و این کار بزرگی است و متأسفانه ما کارهای بزرگ را نادیده می گیریم، اظهار کرد: مردم باید به نظام خود اعتماد داشته باشند که در کنار خانواده در چنین جشنی حضور یابند تا بگویند امت واحده هستند؛ به همین دلیل باید بگوییم که این جشن اتفاقی بزرگ بود و به یک انسجام و همکاری ملی تبدیل شد و از سویی دیگر مردم در خلق حماسه عظیم غدیر نقش بی بدیل خود را ایفا کردند و برون داد این زلزله اجتماعی این بود که حرکات واگرا به حرکتی همگرا تبدیل شد.
سروری ضمن تقدیر از تمام دست اندرکاران این جشن بزرگ، گفت: این اتفاق نشان داد که اقدامات قرارگاهی تا چه اندازه مؤثر هستند؛ کسی به دنبال این نبود که تابلوی خود را بنا کند و همه آمده بودند تا خود را نادیده بگیرند تا جریان حق دیده شود؛ ما باید به جای بخشی نگری به منافع کشور فکر کنیم و این قرارگاه نشان داد که نقش همه نهادها پررنگ اما نام آنها کمرنگ بوده و هرجا از خود بگذریم خداوند الطاف خود را شامل حال ملت خواهد کرد، از غدیر تا عاشورا فاصله کمی است و نشان می دهد غفلت از غدیر حوادث تلخی را به وجود خواهد آورد.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: