• جمعه ٣٠ مهر ١٤٠٠-١٦:٤٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٨٤١
مهدی پیرهادی در گفت‌وگو با رکنا؛

ایستگاه های میانی به کمک بازیافت بهتر پسماند شهری می‌آید

رکنا: شهرداری تهران نیز هم اکنون در حوزه ایستگاه های میانی برنامه ریزی انجام داده است تا فرایند انتقال پسماند به سکوها با بار و آلودگی کم تری انجام شود. ایستگاه های میانی به پردازش پسماند کمک های زیادی خواهد کرد و چند ماه دیگر اتفاقات مثبتی در این حوزه اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران مهدی پیرهادی عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا درباره بحث تفکیک از مبدا پسماند شهری اظهار کرد: مهم ترین موضوعی که هم اکنون در موضوع پسماند مد نظر ماست بحث تفکیک از مبدا است که در موضوعات اجتماعی و فرهنگی باید حوزه معاونت اجتماعی و فرهنگی تمرکز کند.

او افزود: مسئله بعدی این است که شهرداری تهران نیز هم اکنون در حوزه ایستگاه های میانی برنامه ریزی انجام داده است تا فرایند انتقال پسماند به سکوها با بار و آلودگی کم تری انجام شود. ایستگاه های میانی به پردازش پسماند کمک های زیادی خواهد کرد و چند ماه دیگر اتفاقات مثبتی در این حوزه اتفاق خواهد افتاد.

پیرهادی تشریح کرد: بحث پردازش موارد حجیم نیز مطرح است که هم اکنون یک ایستگاه در منطقه 18 تاسیس شده است و مواردی مانند چوب، لاستیک جدا می شوند. یک ایستگاه نیز سمت آبعلی در حال احداث است که بدون شک اقدامات خوبی را رقم خواهد شد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برای پسماندهای ساختمانی نیز برنامه های در دست اقدام است تاکید کرد: از متریال پسماندهای ساختمانی می توان محصولات دیگری را نیز تولید کرد که برای توسعه آن از مرکز آبعلی استفاده خواهد شد و تا دو سال آینده این موضوعات به شدت تقویت خواهد شد.

پیرهادی در پاسخ به این سوال که بحث مخازن در موضوع تفکیک از مبدا خیلی می‌تواند کمک کننده باشد توضیح داد: این موضوع در دستور کار ما قرار گرفته است و معاونت شهرسازی با کمک معاونت خدمات شهری ضوابطی را برای این موضوع وضع کرده است و بررسی آن تا چند ماه آینده تمام خواهد شد.

او در پایان افزود: اتاقک زباله مسئله ای که باید در طولانی مدت در ساختمان‌ها قرار بگیرد چراکه ما فقط 1.5 درصد پروانه ساختمانی صادر می‌کنیم که شاید تا چند دهه ایجاد این اتاقک ها نیز به طول بیانجامد.  

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: