• سه شنبه ٢١ ارديبهشت ١٤٠٠-٠٨:٢٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٤٧٦
سالاری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

شکل‌گیری پایگاه میراث شهری خیابان ولیعصر/ ۲۷ خانه موزه، تملک، مرمت و احیا شد

رئیس کمیته معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: پایگاه میراث شهری خیابان ولیعصر با هدف ثبت جهانی خیابان ولیعصر (عج) شکل گرفته است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محمد سالاری رئیس کمیته معماری و شهزسازی شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اقدامات معماری و تاریخی مدیریت شهری دوره پنجم اظهار کرد: تاریخ باستان همانطور که از نامش مشخص است، ارزش دیرینه و بالایی دارد به همین دلیل در این دوره ۲۷ خانه موزه تملک، مرمت و احیا شد که در اختیار شهروندان قرار گرفت.
وی ادامه داد: بیش از ۱۰۰ جداره بنا‌های ارزشمند پیرایش و ۱۱ بنا تایخی و فرهنگی معادل ۱۲۰ هزار متر مربع به نفع شهروندان احیا و بازسازی شد. همچنین پهنه‌ها و گذر‌های فرهنگی متعددی ایجاد و ساماندهی شدند.
 
رئیس کمیته معماری و شهرسازی شورای شهر تهران تصریح کرد: خوشبختانه برای اولین‌بار سامانه جانمایی مساجد تهران در نقشه پایتخت و طرح تفصیلی ایجاد شد که در نوع خود اقدام بسیار مهم و ارزشمندی بود.
 
سالاری یادآور شد: پایگاه میراث شهری خیابان ولیعصر هم با هدف ثبت جهانی خیابان ولیعصر (عج) شکل گرفت. البته باید گفت که به طور کلی بافت تاریخی برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و همچنان رسیدگی به آن در دستور کار ما است.
 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: