• يکشنبه ٢٢ مرداد ١٤٠٢-٠٩:٤٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٣٠٨
در صحن شورا مطرح شد:1-169

واکنش تند چمران به قلع و قمع بوستانی در منطقه 1/ به مقامات قضایی نامه فرستادیم

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وقوع حادثه تلخ قلع و قمع درختان بوستانی در منطقه یک شهرداری خاطرنشان کرد: متاسفانه قدرت پول کاری کرد که درختان این بوستان آنهم با حضور نیروهای فراوان پلیس نابود شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران؛ مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در یکصد و شصت و نهمین جلسه شورای ششم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی سالروز شهادت حضرت سید السجادین امام زین العابدین(علیه السلام) را به همه شیعیانان جهان تسلیت گفت و با یادآوری روز 22 مرداد ماه که بنام روز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی نامیده شده گفت: موضوع تشکل ها و مشارکت های اجتماعی یکی از مهمترین موضوعات و مسائلی است که شوراها به آن بهای خاصی داده است چرا که اجزای این تشکل ها برگرفته از بطن مردم و حضور آنان در زمینه های مختلف اجتماعی است.
وی با بیان اینکه سمن ها در مجموعه های مدیریت شهری همیشه صاحب جایگاه بودند افزود: یکی از فعالیت هایی که این تشکل ها آن هم بر اساس قانون دارند در حوزه کارهای عمومی و فعالیت های عام المنفعه است که می بینیم انجام این فعالیت ها تا چه میزان در سطوح جامعه تاثیر گذار بوده است چرا که ریشه این کارها برگرفته از بطن مردم است از این رو امیدواریم در ساماندهی و همکاری و هماهنگی بیشتر، تلاش جدی تری در این خصوص صورت بگیرد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به روز 23 مرداد روز مقاومت اسلامی ضمن بیان اینکه مقاومت اسلامی در دنیا و خاورمیانه حرف اول را می زند، یادآور شد: شهدای زیادی در این مقاومت جان خود را فدا کردند و استکبار مقابل این مقاومت، با برنامه ریزی بسیار دقیق داعش را پدید آورد تا مذهب مقابل مذهب قرار بگیرد.وی افزود: با حضور سرداران و رزمندگان ایرانی در جبهه مقاومت اسلامی، داعش در هم شکسته شد و چیزی جز افرادی که پول می گیرند تا وحشی گری ایجاد کنند، از آنها باقی نمانده است.
چمران با اشاره به وقوع یک حادثه تلخ در تهران در روز گذشته، خاطرنشان کرد: شاید حادثه به بزرگی حادثه خلازیر نبود، اما در نوع خود بزرگ بود؛ گویا ما برای جان انسان ها ارزش قائل نیستیم. انسان بدون تنفس نمی تواند زندگی سالم داشته باشد و شاهد بودیم با حمله به یک بوستان، اصرار داشتند بوستان تخریب شود و با حضور نیروهای فراوان پلیس اقدام به تخریب کردند و وقتی نیروهای شهرداری برای مقابله آمدند، آنها را کنار زدند.
وی افزود: بنده می خواهم قدرت پول را یادآور شوم که متأسفانه در این اتفاق دیده شد؛ بنده دیروز به رئیس قوه قضاییه و دادستان کل کشور نامه ارسال کردم که از قطع درختان جلوگیری شود البته نیمی از درختان قطع شده است. گفتند دوباره درخت بکاریم اما قطع یک درخت کهن و کاشت یک ترکه به جای آن، کار ملانصرالدینی است. نباید پافشاری فردی را داشته باشیم و به دنبال آن درختان قطع شوند. این اقدام لجبازی با مردم نیست بلکه لجبازی با خودشان است.چمران گفت: فرض بر اینکه درختان را قطع کنند و ساختمانی بدمنظر نیز بسازند و سود آن به سازنده برسد، اما آسیب آن به مردم می رسد؛ امیدواریم چنین حوادثی را نداشته باشیم. البته موضوع را دنبال می کنیم و از نیروی انتظامی و قوه قضاییه می خواهیم که با چشم باز، مردم را نیز بنگرند و مسئولیت خود را به درستی انجام دهند.
رییس شورای شهر تهران در پایان به کسب عنوان نایب قهرمانی تیم ملی والیبال نوجوانان در آوردگاه های بین المللی اشاره کرد و ضمن تبریک این موفقیت به مردم ایران برای بازیکنان و اعضای کارد ملی آرزوی موفقیت های روزافزون کرد.
 
مردم از تردد موتورسواران در سطح شهر ناراضی اند
مهدی چمران در حاشیه یکصد و شصت و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز نطق پیش دستور سید احمد علوی در مورد روز تشکل‌های مردمی و همچنین گزارش معاون فرهنگی و اجتماعی در مورد اقدامات انجام شده در ایام محرم ارائه خواهد شد، اظهار کرد: نامگذاری معابر و بررسی باغات از دیگر دستورهای جلسه شصت و نهم هستند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص جمع‌آوری معتادان متجاهر، یادآور شد: اگر ما این افراد را در مسیر نبینیم در کمپ‌ها آنها را زیارت می‌کنیم. در نقاط مختلف شهر جمع‌آوری معتادان متجاهر از سالهای قبل آغاز شده و با افزایش جمع‌آوری، هنوز شاهد حضور آنها در سطح شهر هستیم.
وی با بیان اینکه نیروی انتظامی، وزارت بهداشت، بهزیستی، پلیس، قوه قضاییه و شهرداری باید کنار هم باشند، گفت: شهرداری ظرفیت پنج هزار نفر را ایجاد کرد و پلیس نیز ظرفیت خود را افزایش داد اما باز هم شاهد حضور معتادان در سطح شهر هستیم که عمدتاً از سایر شهرستان‌ها هستند که برای کسب شغل به تهران می‌آیند و یا معتاد بوده و یا به اعتیاد گرفتار شدند.
چمران تأکید کرد: باید هماهنگی بین دستگاه‌ها در تهران و سایر شهرها شکل بگیرد؛ ما معتادان را جمع‌آوری و نگهداری می‌کنیم و آموزش هم می‌دهیم اما کاری پیدا نمی‌کنند که مشغول شوند. باید نسبت به این موضوع توجه جدی صورت بگیرد.
وی با اشاره به نارضایتی مردم از تردد موتورسواران در سطح شهر، خاطرنشان کرد: گاهی اوقات شاهد این هستیم که موتورسواران مسافرکشی می‌کنند و در خلاف مسیر حتی مبلغ بیشتری از مسافران می‌گیرند؛ پلیس باید در مورد موضوع فکر و برنامه‌ریزی کند و ما هم باید فکر کنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه استاندار باید صحبت خود را نسبت به اینکه در حادثه خلازیر از سوی شهرداری منطقه چشم‌پوشی صورت گرفته اثبات کند، گفت: ما نیز منتظریم ببینیم نتایج بررسی‌های کارشناسی چیست.

  گزارش تصویری این جلسه را در لینک زیر ببینید:
yun.ir/y2pp97

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: