• سه شنبه ٢١ بهمن ١٣٩٩-١٤:٤٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٠٦٨٤
زهرا صدراعظم نوری در صحن شورا مطرح کرد:

لزوم انجام مطالعه‌ای دقیق درباره کاهش استفاده از نمک در یخ‌زدایی

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری گفت: شهرداری تهران ملزم به انجام مطالعات مناسب در زمینه شیوه صحیح یخ‌زدایی و کاهش استفاده از نمک است تا از این طریق آسیب کمتری به محیط زیست وارد شود.

 
به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین ‎الملل شورای اسلامی شهر در دویست و هفتاد و یکمین جلسه رسمی شورای شهر و در جریان بررسی طرح الزام شهرداری تهران به توسعه و تجهیز ناوگان رفت و روب، زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری گزارش کمیسیون تخصصی را قرائت کرد. 
صدر اعظم نوری گفت: این طرح  توسط برخی از اعضای شورا تهیه شد و هدف از آن این بود که در هنگام بارش برف و باران شدید که در امور شهر اختلال ایجاد می‌کند و موجب آسیب به شهروندان می‌شود، شهرداری سازوکاری را فراهم کرده و تجهیزاتی را جمع آوری کند که در چنین شرایطی بتواند به راحتی مدیریت کند و مشکلی ایجاد نشود. بر این اساس پیشنهاد داده شد شهرداری اقدام به توسعه ناوگان برف روبی و یخ زدایی سازمان مدیریت پسماند کند و آموزش های لازم را به پیمانکاران بدهد.
او ادامه داد: با بررسی انجام شده و جلساتی که با سازمان پسماند و مدیریت خدمات شهری داشتیم به این جمع بندی رسیدیم که بحث جمع آوری برف در شهر تهران در سه مولفه تعریف می شود که نیروی انسانی، ماشین آلات سنگین و ماشین آلات تخصصی است. بر مبنای این سه مولفه سازمان مدیریت پسماند با توجه به این که به صورت پیمانکاری امور را اداره می کند از نیروی انسانی کافی برخوردار است و بخشی از ماشین آلات مورد نیاز را توسط پیمانکار و بخشی دیگر را خود به عنوان ستاد تهیه می کند. 
رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا افزود: از این جهت در بررسی‌های انجام شده از سال 96 تا کنون حدود 70 ماشین تخصصی تهیه شده و 218 دستگاه خودرو مناسب به مناطق داده شده است. همچنین 38 میلیارد تومان اعتباری است که در این مقولات در اختیار سازمان قرار گرفته است که از این رقم 16 میلیارد برای ماشین آلات در نظر گرفته شده است. ضمن این که شورا در سال 93 مصوبه ای دارد که در آن مصوبه شهرداری را ملزم به این کار می کند. در بررسی های انجام شده آمارهای متفاوت از تعمیرات و اورهال  دستگاه ها نیز وجود دارد  که در حال حاضر در ناوگان برف روبی استفاده می شود. همچنین شهرداری تعداد قابل توجهی  هم دستگاه جدید خریده است. لذا با دستگاه‌هایی که خریداری یا اورهال شده از نظر ما موضوع این طرح محقق شده است و پیشنهاد مشخص ما این است که طرح فاقد موضوعیت است.
زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری گفت: شهرداری تهران ملزم به انجام مطالعات مناسب در زمینه شیوه صحیح یخ‌زدایی و کاهش استفاده از نمک است تا از این طریق آسیب کمتری به محیط زیست وارد شود.
در ادامه ابراهیم امینی نائب رئیس شورا درباره نظر کمیسیون تخصص گفت: ماده 13 قانون شوراها  می گوید کمیسیون ها موظف هستند طرح و لوایح را بررسی کرده و  گزارش رد، تصویب ،تغییر یا تکمیل آن را ظرف مدتی که از سوی رئیس شورا مشخص می‌شود، ارائه شود. تشخیص موضوعیت نداشتن به عهده رئیس شورا است. لذا این که نوشته شده بررسی شده و این بحت فاقد موضوعیت است، ایراد حقوقی دارد من نظرم این است که طرح به کمییسیون برگرددو کمیسیون نظر خود را بر رد، تائید، تغییر یا تکمیل ارائه کند. 
 
در ادامه کمیسیون نظر بر رد این طرح داد. 
در نهایت رد این طرح به رای گیری گذاشته شد و با 16 رای به تصویب رسید.
10-271

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: