• يکشنبه ٩ خرداد ١٤٠٠-١٤:٣٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٦٧٠
صدر اعظم نوری تاکید کرد:

تکالیف مربوط به زیرساخت‌های فنی تسهیل دوچرخه سواری انجام شود

صدراعظم نوری با اشاره به تکالیف سخت افزاری تسهیل دوچرخه سواری در تهران گفت: شهرداری تهران مکلف شده است احداث پارکنیگ دوچرخه در ایستگاه‌های مترو، امکان حمل و نقل دوچرخه با اتوبوس، توسعه دوچرخه اشتراکی، تکالیف مربوط به زیرساخت‌های فنی تسهیل دوچرخه سواری انجام شود.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران در جریان دویست و نود و هشتمین جلسه شورای شهر تهران بررسی لایحه برنامه اجرایی توسعه و تسهیل دوچرخه سواري در شهر تهران در دستور کار اعضای شورای شهر قرار گرفت و گزارش مشترک کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر و کمیسیون عمران و حمل ونقل قرائت شد.

زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران درباره این لایحه گفت: آلودگی هوا یکی از موضوعات جدی است که همه شهروندان تهرانی را آزار می‌دهد و جزو مطالبات اصلی و اولیه شهروندان است. در مدهای حمل و نقل بحث استفاده از خودرو و وسائل حمل و نقل عمومی و خصوصی به عنوان منابع آلاینده متحرک بیشترین سهم را در آلودگی هوای شهر تهران دارند و هر چقدر بتوانیم از میزان استفاده از وسائل حمل و نقل که آلو دگی هوا را تشدید می‌کند بکاهیم، به تحقق مطالبه شهروندان کمک می‌کند.

او ادامه داد: چرا که حق همه شهروندان داشتن هوای پاک است. در این ارتباط استفاده از دوچرخه به عنوان یک فرهنگ مطرح شد تا ترویج یابد و به عنوان یکی از مدهای حمل ونقل در بخشی از مسیرها به عنوان مکمل استفاده از مترو و اتوبوس استفاده شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران اضافه کرد: بر همین اساس طبق مصوبات قبلی شورا مقرر شده است تا اقداماتی صورت گیرد. مشخصا در برنامه پنج‌ساله سوم توسعه شهر تهران و ماده ۱۷ و ۵۵ این برنامه شهرداری مکلف به ارائه برنامه اجرائی توسعه و تسهیل دوچرخه سواری در شهر تهران شده است.

او افزود: در این ارتباط شهرداری تهران لایحه‌ای را ارائه کرد که در کمیسیون‌های مشترک عمران و حمل و نقل و سلامت و محیط زیست مورد بحث و بررسی قرار گرفت و امروز در صحن شورا مطرح شد.

نوری ضمن تشکر از شهرداری تهران برای ارائه این لایحه گفت: از شهردار تهران تشکر می‌کنم چرا که از روزی که منصوب شدند سه شنبه‌های بدون خودرو را تبلیغ کردن و خودشان به این شعار پایبند بودند و در هر شرایطی سه شنبه‌ها از دوچرخه استفاده کردند.

او در ادامه با اشاره به لایحه پیشنهادی شهرداری که در دو بخش ارائه شده است گفت: یک بخش برنامه و تکالیف نرم افزاری و دیگری برنامه‌ها و تکالیف سخت افزاری است. بخش نرم افزاری شهرداری تهران را مکلف کرده است که در راستای افزایش سهم سفر با دوچرخه و توسعه دوچرخه‌های اشتراکی و اتصال مسیرهای دوچرخه به شبکه حمل ونقل همگانی، برنامه‌ها و تکالیف اجتماعی، آموزش، فرهنگی و توسعه و تسهیل دوچرخه سواری در شهر تهران را به انجام برساند.

نوری افزود: دربندی از این لایحه فرهنگ‌سازی و اجرای اقدامات فرهنگی در محلات را انجام دهد و از سفیران دوچرخه سواری در سطح شهر استفاده کند. همچنین از ظرفیت رسانه‌ها، شورایاری‌ها و گروه‌های مشارکت‌های مردمی برای ارتقا فرهنگ  دوچرخه استفاده کند.

او ادامه داد: درگاه اطلاع‌رسانی خدمات و اموزش دوچرخه سواری را با قابلیت دسترسی به نقشه‌های مسریاب و مکان‌یاب برای دوچرخه و پارکنیگ طراحی و محتواهای اموزشی را در غالب متن، صوت و تصویر در شبکه‌های اجتماعی شهری و بیلبوردهای تبلیغاتی ارائه کند.

صدراعظم نوری با اشاره به تکالیف سخت افزاری گفت: شهرداری تهران مکلف شده است احداث پارکنیگ دوچرخه در ایستگاه‌های مترو، امکان حمل و نقل دوچرخه با اتوبوس، توسعه دوچرخه اشتراکی، تکالیف مربوط به زیرساخت‌های فنی تسهیل دوچرخه سواری انجام شود.

13-298

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: