• يکشنبه ٢٣ خرداد ١٤٠٠-١٤:٠٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٧٩٠
زهرا صدراعظم نوری؛

بنای یادمان شهدای قبل از انقلاب در بهشت زهرا احداث می‌شود

صبح امروز در جلسه علنی صحن شورای شهر تهران یک فوریت طرح « الزام شهرداری تهران جهت احداث بنای یادمان و بازسازی مزار مطهر شهدای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی واقع در بهشت زهرا (س) بررسی شد.

زهرا صدراعظم نوری، رییس کمیسیون سلامت،محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با قرائت متن این یک فوریت گفت : مقام شامخ شهدا و خانواده‌های معظم آن‌ها برای همه ما در کشور شهیدپرور ایران اسلامی از ارج و منزلت بالایی برخوردار است و همه گروه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در جامعه وقتی موضوع شهید و شهادت مطرح می‌شود بدون توجه به گرایش‌ها اهتمام خاصی به به آن‌ها دارند زیرا هر چه که ما داریم از برکت خون مبارک شهدا است. 
او ادامه داد: تمام دغدغه ما این است که بتوانیم خون آن‌ها را هدر نداده و با اعمال و رفتارمان تلاش کنیم زحماتی که شهدای عزیز کشیده‌اند و به درجه رفیع شهادت نائل شدند با اعمال ما ضایع نشود. از این بابت هر اقدامی که در جهت تکریم بیشتر شهدا و خانواده‌های معظم آن‌ها باشد مورد توجه و عنایت است. 
صدراعظم نوری بیان کرد: سازمان بهشت زهرا به عنوان یکی از سازمان‌های شهرداری تهران در جهت صیانت، خدمات بهینه و مطلوب برای خانواده‌های شهدا و شهدایی که تدفین شده‌اند اقدامات و برنامه‌هایی داشته است. همچنین مرتباً با برنامه‌ریزی‌ها تلاش می‌کند رضایت خانواده‌های معظم شهدا را فراهم کند. 
او اضافه کرد: شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی مورد توجه و عنایت هستند و قطعات متعددی در شهرداری به این شهدا اختصاص پیدا کرده است اما شهدای پیش از انقلاب هم شهدایی هستند که برای به ثمر رسیدن انقلاب، آزادی و عدالت تلاش کردند و به فیض شهادت نائل شدند. لذا برای قدردانی از آن شهدا که در قطعات مختلفی مثل قطعات ۳۳ و ۳۹ دفن شده‌اند پیشنهاد شده است یک یادمان و یا المانی برای آن‌ها تدارک دیده شود. 
این عضو شورای شهر اضافه کرد: در این طرح یک بانک اطلاعاتی در قالب سامانه هوشمند طراحی می‌شود تا هر شهروندی به قطعات بهشت زهرا می‌رود بتواند با موبایل خود و استفاده از اپلیکیشن مربوطه و بارکد آن، مشخصات کامل آن شهید، زندگی نامه و سابقه آن را ملاحظه کند. این طرح در واقع بنای یادمان مزار مطهر شهدای پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در بهشت زهرا است.
در نهایت یک فوریت این طرح با 11 رای موافق اعضای شورای شهر به تصویب رسید.
در ادامه مرتضی الویری در مقام مخالف اظهار داشت: نمی‎دانم با چه استدلالی می‎توان برای مردم توضیح داد که ما بعد از ۴۲ سال، در یک و ماه و نیم آخر دوره شورا در فکر ایجاد یادمان برای شهدای قبل از انقلاب هستیم. به ویژه که در غالب یک فوریت است و زمان زیادی تا اجرایی شدن می‎برد.
در ادامه حجت نظری در پاسخ به الویری گفت: اگر این چنین استدلال کنیم پس این یک و ماه و نیم پایان دوره را هیچ کاری نکنیم و چیز جدیدی ارایه نکنیم...
اما زهرا نژاد بهرام به تشریح اهمیت موضوع پرداخت و گفت: موضوع تکریم شهدا مسئله‎ای جدی است و معرفی شهدا بر عهده بنیاد شهید است. این یادبود به نام شهدای قبل از انقلاب است و نام شخص خاصی در میان نیست.
وی ادامه داد: از جنگ جهانی اول صد سال و از جنگ جهانی دوم ۷۰ سال می‎گذرد و کشورهای جهان لیست شهدای خود را در غالب یادمان حفظ کرده‎اند.
301-12

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: