• يکشنبه ١٠ مرداد ١٤٠٠-١٥:٤٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٢٠٩٥
در سیصد و پانزدهمین جلسه شورا تصویب شد:

مكان‎يابي، تملك و احداث آرامستان هاي جديد در شهر تهران

اعضای شورا در سیصد و پانزدهمین جلسه شورا لايحه شهرداری در خصوص « مكان يابي ، تملك و احداث آرامستان هاي جديد در شهر تهران » را به تصویب رساندند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بینالملل شورای اسلامی شهر تهران زهرا صدراعظم نوری در سیصد و پانزدهمین جلسه علنی شورا، گزارش خود را در خصوص بررسي لايحه شهرداری  درباره« مكان يابي ، تملك و احداث آرامستان هاي جديد در شهر تهران » ارائه نمود و گفت: یکی از موضوعاتی که شورای پنجم آن را دنبال کرد، مكان يابي ، تملك و احداث آرامستان هاي جديد در شهر تهران است که سازمان بهشت زهرا ده پانزده نقطه پیش‌بینی کرده است که پس از تصویب شورا با هماهنگی با مالکین اراضی، املاک قطعی را انتخاب نموده و طرح را عملیاتی کند و لذا شورا باید آن را تایید کند.

او سپس به قرائت ماده واحده لایحه پرداخت و گفت:  در راستای بند 13 قانون 55 شهرداریها که مصوب سال 1334 است، به شهرداری تهران اجازه داده میشود برای رفع کمبود زمین آرامستان و بر اساس مطالعات و ارزیابی های محیط زیستی، اجتماعی و حقوقی ظرف مدت شش ماه از تصویب این مصوبه اقدامات اجرایی و هماهنگی های قانونی برای تمام و احداث آرامستان های جدید را  به عمل آورد.

صدر اعظم نوری با اشاره به تبصره های این لایحه نیز گفت: در تبصره یک آمده است که اعتبار لازم برای اجرای این مصوبه در بودجه های سنواتی شهرداری تهران لحاظ خواهد شد و در صورت نیاز در سال جاری شهرداری میتواند از اعتبار مصوب تملک املاک جحهت کاربری سایر تاسیسات شهری استفاده کند. همچنین تبصره ۲ تاکید دارد که شهرداری‌ تهران  در پایان مهلت مقرر گزارش اجرایی آن را به شورا ارایه کند.

در نهایت لایحه بدون مخالف و موافق و پیشنهاد به رای گذاشته شد و با 15 رای موافق به تصویب رسید.

12-315

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: