• يکشنبه ٢ خرداد ١٤٠٠-١٤:١١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٦٠٥
رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا؛

شهرفروشی و باغ‌کُشی در دوره فعلی مدیریت شهری متوقف شد

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با انتقاد از برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه در دوره فعلی مدیریت شهری هیچ اتفاقی نیفتاده است، گفت که در این دوره شهرفروشی نشده است.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران زهرا صدراعظم نوری در گفت‌وگو با پانا با اشاره به موارد مطرح شده درباره بدهی‌های شهرداری تهران اظهار کرد: «بدهی‌های شهرداری تهران رقم مشخصی است که از ابتدای دوره پنجم شورای شهر تهران هم گفته شده است. بخشی از این بدهی‌ها، ثبت شده و مشخص است و جزو تعهدات شهرداری بوده که باید پرداخت کند اما بخشی از آن مربوط به سودها و جرایم وام‌های بانکی است که اگر در زمان خود پرداخت نشود افزایش می‌یابد.»

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران تصریح کرد: «آنچه امروز درباره بدهی‌های شهرداری تهران مکتوب شده و در گزارش‌های سالانه هم آمده است و شهردار تهران نیز به آن اشاره کرده است، مستند و مکتوب است و دوستان باید پاسخگو باشند.»

وی تاکید کرد: «آنچه که در دوره پنجم شورای شهر تهران اتفاق افتاده این است که علی رغم رکود در بازار ساخت و ساز، بحران کووید 19 کشور که کشور را فلج کرده، در این دوره شهرفروشی انجام نشده است. باغ کُشی و نابودی فضای سبز انجام نشده است. ضمن اینکه با تمام مشکلاتی که وجود داشت، شهر اداره شده و پروژه‌های نیمه‌تمام تکمیل شده است و پروژه‌های جدید استارت خورده است و بخشی از بدهی‌ها نیز پرداخت شده است.»

صدراعظم نوری خاطرنشان کرد: «شاهد بودیم که در 2 سال ابتدایی شورای پنجم، هر روز پیمانکاران مقابل شورای شهر تجمع می‌کردند. این موضوع مدیریت شد و نمی‌توان آن را کتمان کرد. باید اقدامات خوب را گفت و اقدامات بد را هم گفت. نمی‌توان همه مسایل را سیاه یا سفید دید. نمی‌توان گفت آنچه در گذشته اتفاق افتاده است بهترین یا بدترین بوده است یا هیچ اتفاقی در این دوره نیفتاده است، موضوعی که امروز برخی آن را مطرح می‌کنند.»

علی رغم رکود در بازار ساخت و ساز، بحران کووید 19 کشور که کشور را فلج کرده، در این دوره شهرفروشی انجام نشده است. باغ کُشی و نابودی فضای سبز انجام نشده است. ضمن اینکه با تمام مشکلاتی که وجود داشت، شهر اداره شده و پروژه‌های نیمه‌تمام تکمیل شده است و پروژه‌های جدید استارت خورده است
 
این عضو شورای شهر تهران با انتقاد از برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه در این دوره از مدیریت شهری هیچ اقدامی صورت نگرفته است، گفت: «واقعا در این دوره هیچ کاری نشده است، هیچ خدماتی داده نشده است. هیچ پروژه‌ای تکمیل یا آغاز نشده است؟ انصاف کجاست. اگر دین نداریم، باید آزاده باشیم. در این دوره از مدیریت شهری تغییر رویکرد صورت گرفته است و شهرفروشی وجود نداشته است.»

وی یادآور شد: «آیا آنچه در منطقه یک و 22 می‌بینید قابل دفاع است؟ منطقه 22 که آنقدر منطقه مناسبی برای اجرای طرح تفصیلی بود اما باید پرسید این حجم از برج که سرانه‌ها در آن نیز رعایت نشده است، با چه هدفی ساخته شده است؟ پروانه ساختمان داده شده است برای اینکه درآمدزایی شود اما درآمدها باید صرف رفع عارضه‌هایی شود که ایجاد شده و این منطقی نیست. بنابراین نگاه‌ها به عملکرد این دوره باید منصفانه، صادقانه و به دور از مسایل سیاسی و حب و بغض باشد.»

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: