• دوشنبه ٢٦ آبان ١٣٩٩-١٣:٣٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٩٦١١
خداکرمی در گفت و گو با فارس اعلام کرد:

راه اندازی پویش حفظ باغات/دعوت از سرمایه داران و خیرین برای کمک به شهرداری

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با اشاره به راه اندازی پویش حفظ باغات تهران، از همه دعوت کرد تا در این پویش شرکت کنند تا از تخریب باغات جلوگیری شود.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، ناهید خداکرمی در گفت و گو با خبرنگار فارس، گفت: به زودی پویش حفظ باغات تهران را راه‌اندازی می‌کنیم. از همه مالکین باغ‌های مزروعی، خیرین و سرمایه‌داران دعوت می‌کنیم تا در این پویش شرکت کنند و در کنار شهرداری قرار گرفته تا بتوانیم باغات تهران را حفظ کنیم و از تخریب آنها جلوگیری شود. 
وی گفت: شهرداری با بدهی‌های عظیمی که دارد خیلی نمی‌تواند باغات را تملک کند و در این پویش با همکاری سرمایه‌داران و مالکین باغات می‌توانیم این کارها را انجام دهیم و در حال تدوین طرح هستیم. 
رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه حدود 4 هزار باغ در تهران داریم، گفت: برخی از این باغ‌ها کوچک و زیر یک‌هزار متر هستند. این باغات تنفس‌گاه شهر تهران هستند و نباید تخریب شوند. اگر هم این باغات تخریب شوند، در آینده دیگر باغی نداریم و با بحران فضای سبز مواجه خواهیم شد. 
خداکرمی با تأکید بر این موضوع که مقدمات کار فراهم شده است گفت: ‌در کمیسیون سلامت و محیط ‌زیست شورای شهر روی این موضوع کار شده است و به زودی این  کار صورت گرفته و حفظ باغات باعث می‌شود که برای اینده کودکان این کشور میراث طبیعی به یادگار خواهد ماند. 
عضو شورای شهر تهران در خصوص لغو مصوبه برج‌باغ‌ها در این دوره مدیریت شهری هم گفت: 62 برج باغ شامل مصوبه نشده است، ولی باید براساس قوانین و ضوابط اقدامات در آنها صورت گیرد. ما امیدواریم این افراد هم منصرف شوند و باغات خود را حفظ کنند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: