• سه شنبه ١٣ خرداد ١٣٩٩-١١:٣٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٩٠٥
تذکر حجت نظری در دویست و هفدهمین جلسه شورای شهر

وضع خانه مستوفی الممالک، از آثار واجد ارزش شهر تهران اصلا مناسب نیست

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران ضمن بیان اینکه اگر ما "در حفظ هویتمان بخواهیم نظیر خانه مستوفی الممالک رفتار کنیم، عملاً چیزی از هویت و فرهنگ تهران برای نسل‌های آینده نخواهد ماند "، گفت: در بازدیدی که حدود دو هفته پیش و به مناسب هفته میراث فرهنگی از این خانه که یکی از آثار واجد ارزش شهر تهران داشتم، وضع آن اصلا مناسب نیست.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، حجت نظری در دویست و هفدهمین جلسه شورا، گفت: در آستانه سالگرد ارتحال امام راحل و همچنین قیام خونین 15 خرداد هستیم. لازم می دانم که یاد آن امام و شهدای انقلاب را گرامی بدارم.

وی در ادامه و در تذکری نسبت به وضعیت نامناسب خانه مستوفی الممالک گفت:  خانه ای متعلق به وزارت ارتباطات که دو سال پیش در مورد وضعیت نامناسب آن تذکری را مطرح کرده و درپی آن وزیر محترم ارتباطات اعلام کردند که قصد مرمت آن را دارند. گویا پس از این تذکر اقداماتی نیز انجام شده، اما باید بگویم در بازدیدی که حدود دو هفته پیش و به مناسب هفته میراث فرهنگی از این خانه داشتم، وضع آن اصلا مناسب نیست.

نظری افزود: فارغ از اینکه مستوفی‌الممالک شخصیت بزرگی دارد و باید حتماً نام و یاد این آدم‌ها زنده نگه داشته شود. ولی انصافاً این بنا هم یکی از آثار واجد ارزش شهر تهران است، که اگر ما این چنین هویتمان را حفظ کنیم، عملاً چیزی از هویت و فرهنگ تهران برای نسل‌های آینده نخواهد ماند.

نظری در ادامه اظهار داشت: درخواست بنده از شهرداری تهران، شهردار منطقه، مسئولان مربوطه و وزارت ارتباطات این است که هرچه زودتر مرمت این خانه بسیار ارزشمند را  تمام کرده، و با تکمیل مرمت آن، امکان بازدید مردم از آن را نیز  فراهم کنند.

3-217

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: