• يکشنبه ٥ خرداد ١٣٩٨-١٣:٤٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٦٣٤
در بررسی پرونده باغات در شورا مطرح شد؛ 6-143

هیچ کس نمی تواند رای شورا در تشخیص باغات را زیر سوال ببرد/ نباید بگذاریم مردم از کاشت درخت در خانه‌هایشان پشیمان شوند

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در بررسی پرونده باغات بر حفظ حقوق شهروندان و نیز جایگاه شورا در صدور رای باغات تاکید کردند.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و چهل و سومین جلسه شورا بررسی 10 پرونده از باغات شهر تهران برای تشخیص باغ یا غیر باغ بودن  در دستور قرار گرفت که به بیشتر آنها رسیدگی شد.

 

در جریان بررسی این پرونده ها بررسی دو پرونده با چالش هایی همراه بود. در نخستین پرونده باغی به مساحت 17 هزار متر مربع در منطقه 4 که کاربری گذشته آن پارک بود مورد بررسی قرار گرفت. پهنه این زمین در طرح تفصیلی فضای سبز تثبیت شده بود که اعضای شورا به باغ بودن آن رای دادند.

 

همچنین باغی در منطقه ۲ که پس از لغو مصوبه برج باغ ها صاحب ملک تلاش داشته  پلاکش مسکونی شود.

 

در جریان بررسی این پرونده ها علی اعطا تاکید داشت که نباید بگذاریم مردم از کاشت درخت در خانه هایشان پشیمان شوند لذا باید سیاست های تشویقی در این زمینه را در پیش بگیریم.

 

ابراهیم امینی نیز گفت: مواقعی که قانون صلاحیت برای دیوان عدالت قائل شده که بعد از تصمیم گیری در شورا این نهاد می تواند بررسی شود باید اثری در آن مترتب باشد.

 

محسن هاشمی نیز گفت: آنچه مسلم است مرجع تشخیص باغ شورای شهر می باشد و هیچ کس نمی تواند رای شورا در این زمینه را زیر سوال ببرد.

 

 

در نهایت بررسی پرونده باغات در شورا صورت گرفت و بیشتر پرونده ها بر اساس رای شورا باغ شناخته شدند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: