• سه شنبه ٢ خرداد ١٤٠٢-١٤:٤٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٦٧١
تشکری هاشمی در صحن شورا تأکید کرد: 8-149

رفع مشکلات متروی هشتگرد، قبل از افتتاح متروی پرند/ قطارهای مترو با استفاده از قطعات داخلی اورهال می‌شوند

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت رفع مشکلات متروی هشتگرد، قبل از افتتاح متروی پرند تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا در یکصد و چهل و نهمین جلسه شورای ششم، ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: امیدوارم میراث‌دار خوبی برای پاسداشت تلاش‌ها و جان‌فشانی‌های رزمندگان عزیز این مرز و بوم باشیم.
سیدجعفر تشکری هاشمی با ارائه گزارشی از بازدید خود به اتفاق حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد آقامیری، دیگر عضو این کمیسیون از کارخانه واگن‌سازی تهران گفت: این بازدید به منظور نظارت بر روند فعالیت واحدهای اورهال و ساخت واگن‌های مترو انجام شد که جا دارد از همکاری مطلوب سه مجموعه کارخانه واگن‌سازی تهران، شرکت بهره‌برداری مترو و شرکت هلدینگ مترو قدردانی کنم.
وی با تأکید بر لزوم پیگیری جدی نوسازی و بازسازی واگن‌های مترو، از پیش‌بینی اورهال 29 رام قطار مترو در سال جاری خبر داد و افزود: در این بازدید، شاهد بودیم که تمام کارکنان کارخانه واگن‌سازی تهران با همدلی و همکاری بسیار خوب، مشغول انجام وظایف کاری خود در یک فضای دوستانه هستند.
تشکری هاشمی، اقدامات کارخانه واگن‌سازی مترو مانند نوآوری در ارتقای واگن‌های DC قدیمی با فن‌آوری‌های نو را ارزشمند خواند و گفت: علاوه بر اورهال 29 رام قطار موجود، تولید 16 رام قطار جدید با فن‌آوری‌های داخلی نیز در دستور کار این مجموعه برای سال جاری قرار دارد.
وی با اعلام اینکه با وجود محدودیت در خرید قطعات مورد نیاز از خارج، اورهال قطارهای مترو با استفاده از قطعات داخلی به خوبی در دست انجام است، افزود: ظرفیت تولید در کارخانه واگن‌سازی مترو، حدود 350 واگن و ظرفیت اورهال، حدود 200 واگن است و همانطور که به خرید قطار اهمیت می‌دهیم از تعمیرات اساسی ناوگان ریلی نیز نباید غافل شویم.
تشکری هاشمی با تأکید بر لزوم شارژ انبارهای قطعات و رفع اشکالات و خرابی‌های مترو به حداقل و اورهال و تولید قطار به حداکثر میزان ممکن، گفت: امیدواریم با اختصاص منابع ارزی و ریالی مورد نیاز مترو، گره‌گشای مشکلی از مشکلات مردم عزیزمان باشیم.
وی در ادامه با بیان تذکری نسبت به لزوم پیگیری و رفع مسائل متروی هشتگرد، از شهرداری تهران خواست تا قبل از بهره‌برداری از متروی پرند، ابتدا مشکلات متروی هشتگرد مانند خرابی سیگنال‌ها، CTCها و اشکالات مخابراتی برطرف شود.
نماینده مردم تهران در شورای شهر تهران در خاتمه خاطرنشان کرد: با افتتاح خط متروی پرند، وظیفه انجام جابه‌جایی و تأمین ایمنی مسافران در این مسیر بر عهده شهرداری تهران خواهد بود و لازم است مذاکرات، توافقات و تعهدات لازم در چهارچوب قانونی، انجام و مشخص شود تا بعد از افتتاح خط مذکور، شاهد جلب رضایت شهروندان پرند نیز باشم.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: