• سه شنبه ٤ ارديبهشت ١٤٠٣-١٣:٥٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٧٣٣
تشکری هاشمی در واکنش به گزارش معاونت اجتماعی مطرح کرد: 7-230

نبود آموزش های شهروندی در حوزه فرهنگی و اجتماعی/ فعالیت های پردوام و فاخر محدود است

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران ضمن انتقاد از محدود بودن اقدامات و فعالیت های پردوام و فاخر در شهرداری تهران، در خصوص نبود آموزش شهروندی در برنامه های فرهنگی و اجتماعی شهر، تذکر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی امین جلسه شورای شهر تهران و پس از ارائه گزارش معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: ما در شهری زندگی می‌کنیم که برای شاد بودن و انضباط عمومی، نیازمند اقدامات گسترده فرهنگی هستیم. هرچند اقداماتی  توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران انجام گرفته اما برخی از فعالیت های مرتبط با نظم، مشارکت، ابمنی و حقوق شهروندی خیلی کم کار شده است. 
وی با بیان اینکه شهروندان از شهرداری تهران انتظار دارند که شهری پاک، آراسته و با کیفیت برای زندگی آنها ایجاد کند؛ گفت: درست است که بخش های مختلفی  برای ایجاد شهری در شأن مردم و  متناسب با فرهنگ ملی تلاش می‌کنند؛ اما در حوزه فرهنگی  نیز  باید اقداماتی  انجام شود. برای مثال ما همچنان شاهد برخی بی‌انضباطی‌ها در آمد و شدها و ارتباطات با یکدیگر هستیم؛ سؤال من این است که چه میزان در حوزه  فرهنگ شهروندی، ایجاد رفتار در تراز یک شهر متمدن و شهری در کلاس جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده‌ایم؟
تشکری هاشمی تصریح کرد: سازه‌های زیباسازی، فعالیت‌های با دوام فرهنگی و آن دسته از اقداماتی که شهروندان می‌توانند از آن‌ها بهره‌مند شوند؛  بسیار کم هستند. جشن‌هایی که به مناسبت ها در تهران برگزار می‌شوند؛ تمام رسالت حوزه فرهنگی نیستند و باید برای کارهای فاخر و پر دوام و در راستای رسالت و مأموریت شهرداری و برنامه های مصوب شورا که  نیاز شهر هستند؛ چه اقداماتی انجام شده است. 
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه مردم ما  شهر را  دوست دارند؛ اظهار کرد: باید مسئولیت اجتماعی در برنامه های شهرداری خیلی پر رنگ شود.
تشکری هاشمی افزود:  متأسفانه در شهر ما آموزش های شهروندی به درستی انجام نشده است. در بحث حمل و نقل می‌بینیم که هنگام سوار و پیاده شدن به  مترو، بی انضباطی هایی وجود دارند که تمام اینها حاکی از نبود  آموزش‌های لازم شهروندی است.
 
کد خبر: 7-230

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: