• يکشنبه ٢٦ فروردين ١٤٠٣-١٢:٤١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٦٦٩
تشکری هاشمی: 3-227

تردد معلولان در شهر با مصیبت های زیادی مواجه است

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران، پس از استماع گزارش رئیس سازمان بهزیستی کشور، به مشکلات متعدد معلولان برای تردد در شهر اشاره کرد و گفت: تردد معلولان در شهر با مصیبت های زیادی مواجه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی در جریان دویست و بیست و هفتمین جلسه شورای شهر تهران و در جریان ارائه گزارش رئیس سازمان بهزیستی کشور و با اشاره به مشکلات معلولان گفت: به دلیل عدم مناسب سازی کامل، تردد در شهر چه سواره و چه پیاده با مصیبت های زیادی مواجه است. 
وی ضمن اشاره به تأمین ناوگان برای معلولان گفت: درست است  اقداماتی برای  حمل و نقل ویژه معلولان فراهم شده است اما  این اقدامات کافی نیستند مطابق با قانون حمایت از معلولان تکالیفی برای دستگاه‌های مختلف تعیین و تعریف شده است و در ماده ۲ این قانون مناسب سازی و امکان تردد و تحرک راحت به عنوان  یک وظیفه ذکر شده است. 
تشکری هاشمی ادامه داد: همچنین در ماده ۳  قانون از ایجاد  ستادی برای پیگیری مناسب  صحبت شده است  و باید گفته شود تاکنون چه اقداماتی توسط سازمان بهزیستی و شهرداری  برای دسترس پذیری معلولان عزیز ایجاد شده  است. 
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه طبق ماده ۷  قانون حمایت از معلولان نیز گفته شده باید برای افراد دارای معلولیت شدید  حق پرستاری پرداخت شود اظهار کرد: مطابق با قوانین باید حق پرستاری به  معلولان پرداخت شود اما تا جایی که معلولان گفته‌اند این پول به آنها پرداخت نشده است و شاید پیشنهادی نیز به دولت نشده است باید اعلام شود برای حق پرستاری چه کار شده است؟
 
کد خبر: 3-227

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: