• ٤ خرداد ١٣٩٥-
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٣٥٥٥
مقاومت و ایثار در تاریخ این سرزمین همواره جاری است...

مقاومت و ایثار در تاریخ این سرزمین همواره جاری است...



بیش از سه دهه است که از سالهای جنگ می گذرد. جنگی نابرابر و تحمیلی که به ظاهر توسط یک کشور آغاز شده بود اما تمامی ابر قدرت های جهان در پس آن ، آشکار و نهان ، اقدام به نابودی انقلاب اسلامی نوپای ما نموده بودند.
آن روزها با حملات ناگهانی ارتش عراق کسی شاید گمان نمی کرد دولت انقلاب اسلامی تازه تاسیس بتواند به تنهایی از پس آن حجم وسیع ادوات و تجهیزات و سربازان و ... از سراسر جهان ایستادگی کند . در گستره عدوات ،دشمنی و هم قسم شدن برای حذف انقلاب اسلامی همین نکته کافی است که در سالهای جنگ ایران از بیش از سی کشور اسیر جنگی داشت.
در آن سالها ، زمانی غیرت ملی مردم به جوش آمد و جنگ برایشان حکمی مهمتر از نان شب پیدا نمود که خبر از تصرف خرمشهر به گوش می رسید. ارتش صدام شهر را تصرف کرده و کاری از مردان دست خالی شهر که بدلیل بی کفایتی فرمانده کل قوای وقت از هیچ کمک و حمایتی برخوردار نبودند، بر نمی آمد.آنها تا آخرین قطره خون و آخرین گلوله تفنگ شان ایستادگی کردند ، اما شهر سقوط کرد.
آن روز ها که خبر از اسارت و شهادت هم وطنان ما در خرمشهر ، آبادان ، دزفول ،سوسنگرد و خوزستان پخش شد خون غیرت ایرانی به جوش آمد و به اذن رهبری دلیر و شجاع -حضرت امام خمینی (ره)-جوانان و نوجوانان بسیاری پا به عرصه دفاع از میهمن خویش گذاشتند و بالاخره خرشهر را به اذن الهی آزاد ساختند.
بیش از هشت سال این دفاع و نمایش اقتدار و دفاع از حیثیت و غیرت ملی به طول انجامید و بسیاری به شهادت رسیدند ، بسیاری اسیر و بسیاری به درجه جانبازی نائل آمدند و پس از آن خانواده های بسیاری را داغدار عزیزان بازنگشته گذاشتند.
آن سالها تمام شده است اما هرگز یاد آن روزها ، یاد خونین شهر ،یاد شهید محمد جهان آرا و مردان و زنان و کودکان خرمشهر و استان خوزستان عزیز از یادمان نخواهد رفت .
اما امروز گویا دوباره شمیم سالهای جنگ این بار از چند ده کیلومتر آن سوی خاک ایران به مشام می رسد. سه دهه قبل جهان ظلم و استکبار ، متحد شدند تا فرزندی نوپا به نام انقلاب اسلامی ایران را از پای در بیاورد ، هر چه زدند و هر چه کردند نتوانستند به آن مهم دست یابند و در طول این سی سال نیز از هیچ نوع تلاشی اعم از تحریم ، ترور ، غارت ، ضد تبلیغ ، ایران هراسی ، تهاجم فرهنگی و ... فرو گذار نبوده اند . حال که دوباره تیرشان در دیپلماسی ، فرهنگ ، رسانه و اقتصاد به سنگ خورده است ، این بار به قصد جنگی مجدد آتشی عظیم در پهنه خاورمیانه به راه انداخته اند . این بار از متحدان ایران و از مسلمانان همسایه شروع کرده اند . به سراغ ملت مسلمان سوریه ، عراق و یمن رفته اند و بر همگان مبرهن است که پیروزی در آن میدان آغازیست برای ورود به جنگ با ایران اسلامی.
این بار هم که صدای هل من ناصر برادران دینی مان به گوش رسیده است و این بار هم که آب و خاک و ناموس این سرزمین در معرض دست درازی است، دوباره مردان و جوانان غیرت مندمان پا پیش نهاده اند تا گزندی به این خاک و مردم آن نرسد.
کم لطفی و دور از انصاف است که تنهایشان بگذاریم و یا از سر طعنه و نیشخند حرکت آنان را کم اهمیت ، سیاسی بازی و هرچیز دیگری قلمداد کنیم . آنها جانشان را برای دفاع از این خاک ، برای دفاع از باورها و اعتقادات مان ، برای دفاع از اهل بیت پیغمبر ما گذارده اند و این نهایت کج فهمی است که خط و مشی آنان را به بازی قدرت و ثروت متصل نماییم.
دوباره بوی سالهای جنگ می رسد ،جای پیر جماران این بار رهبری حکیم ، فرزانه ، مدبر و شجاع نشسته است، دوباره چمران ها ، همت ها ، باکری ها ، زین الدین ها و خرازی ها به صف شده اند تا نشان دهند اگر پای ناموس و اعتقاد شیعه در میان آید کمترین چیزی که در طبق اخلاص تقدیم می شود ، جان آنها ست،در این راستا بایستی واقعه و حماسه سوم خردادها تکرار شود.
سوم خرداد روز مقاوت، ایثار و پیروزی است . گرامیداشت ایامی که هم وطنان ما در چنگال رژیم بعث و صدام اسیر بودند و با تمام وجودشان مقاومت کردند و تسلیم نشدند. این روز بر مقام معظم رهبری ، خانوده های معظم و معزز شهدا بویژه شهدای خرمشهر و جانبازان و ایثارگران عزیز گرامی باد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 





اخبار مرتبط