• يکشنبه ٢١ مهر ١٣٩٨-١١:٠٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦٤٩٠
محسن هاشمی: 1-170

کمبود و ضعف در جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی مانع از تجهیز ناوگان حمل و نقل شهری در هفته تهران شد/ جای فعالیتهای عمرانی وزیربنایی در هفته تهران خالی بود

محسن هاشمی با اشاره به اینکه بسیار مناسب بود که در هفته تهران و آغاز سال تحصیلی، بطور نمونه شاهد اضافه شدن چندصد دستگاه اتوبوس به ناوگان شرکت واحد یا دهها قطار به ناوگان شرکت مترو می بودیم گفت: اما کمبود اعتبارات شهری و ضعف در پیگیری جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی، مانع این اقدام شده است.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محسن هاشمی رییس شورا در ابتدای یکصدو هفتادمین جلسه شورا با توجه به حضور فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ ضمن گرامی داشت هفته نیروی انتظامی از زحمات پرسنل این نیرو به ویژه همکاران مرتبط با مدیریت شهری قدردانی کرد.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به پایان یافتن هفته تهران ضمن قدردانی از تلاش های همه همکارانی که در گرامیداشت این هفته تلاش کردند بویژه آقای مسجد جامعی در شورا و آقای محمدی ، در مرکز ارتباطات شهرداری گفت: بخش پررنگ و مورد توجه برنامه های هفته تهران، فعالیتهای فرهنگی بود که از انتظارات شهروندان از شورای پنجم محسوب می شود.

 

وی با بیان اینکه باید فعالیتهای فرهنگی سازنده و غیرکلیشه ای در مدیریت شهری تقویت شود تاکید کرد: اما جای فعالیتهای عمرانی وزیربنایی در هفته تهران خالی بود.

 

رییس شورای شهر تهران هفته تهران را بهانه و فرصتی برای پرداختن به موضوعات اصلی  و اساسی شهر دانست و ادامه داد: تقارن این هفته با آغاز پاییز که دوران اوج آلودگی هوا و ترافیک در تهران است این موضوع را به ما یاداوری می کند که مهمترین انتظار و مطالبه شهروندان از مدیریت شهری که درنظرسنجی های علمی انجام شده، 93 درصد متقاضی دارد، پرداختن به مساله آلودگی هوا وترافیک است. البته در مورد آسیب های اجتماعی هم اعلام کرده اند که 85 درصد تقاضای شهروندان تهران مرتبط با این موضع است که در این زمینه فعالیت های خوبی صورت گرفته است.

 

محسن هاشمی با اشاره به اینکه بسیار مناسب بود که در هفته تهران و آغاز سال تحصیلی، بطور نمونه شاهد اضافه شدن چندصد دستگاه اتوبوس به ناوگان شرکت واحد یا دهها قطار به ناوگان شرکت مترو می بودیم گفت:  اما کمبود اعتبارات شهری و ضعف در پیگیری جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی، مانع این اقدام شده است.

 

وی ادامه داد: مناسب بود که در این هفته، ما شاهد بهره برداری از پروژه های عمرانی که طی این دوسال، بخش قابل توجهی از حجم آنها تکمیل و به بهره برداری می رسیدند بودیم یا دست کم، کلنگ برخی از پروژه های عمرانی اولویت دار مانند خطوط هشت تا 11 مترو را که امکانات ومنابع اجرایی آنها نیز قابل تامین است به زمین می زدیم و فعالیت در آنها را آغاز می کردیم.

 

جبران کمبود سرانه های خدمات شهری محور فعالیت شورایاری ها باشد

محسن هاشمی در ادامه سخنان خود با اشاره به آغاز فعالیت دوره پنجم شورایاری ها سیاست محله محوری را یکی از راهبردهای شورای پنجم دانست که باید در تعریف، اجرا و تخصیص منابع توسط شهرداری پیگیری شود.

 

وی تاکید کرد:  برای دوسال آینده، موضوع جبران کمبود سرانه های خدمات شهری می تواند محور فعالیت شورایاری ها باشد که با اقداماتی واقع گرایانه و عملگرایانه بخشی از مشکلات و نارضایتی شهروندان را برطرف نماید.




 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 





اخبار مرتبط