• چهارشنبه ١٧ ارديبهشت ١٣٩٩-١٦:٠٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٦٨٣
ناهید خداکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر:

حضور دوباره دستفروشان دور از انتظار نیست

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: وقتی رویه کلی، بازگشت آرام مشاغل است بنابراین خود به خود مشاغلی مانند دستفروشی که روزانه هزینه زندگی خود را تأمین می‌کنند، به شهر بازمی‌گردد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران ناهید خداکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص حضور دوباره دستفروشان در پیاده‌روها و عدم امکان رعایت فاصله اجتماعی گفت: وقتی رویه کلی، بازگشت آرام مشاغل است بنابراین خود به خود مشاغلی مانند دستفروشی که روزانه هزینه زندگی خود را تأمین می‌کنند، به شهر بازمی‌گردد. اعتقاد شورای شهر و شهرداری این بود که تا ۱۵ اردیبهشت ماه فاصله‌گذاری اجتماعی اتفاق بیفتد که این‌گونه نشد.

وی ادامه داد: مدیریت شهری ابزار بازدارندگی در این رابطه ندارد و تنها می‌تواند با استفاده از آمارهایی که از طریق توزیع کمک‌های بنیاد مستضعفان به دستفروشان دارد، پروتکل‌های بهداشتی را برای آنها ارسال کند و قطعاً در کمیته سلامت نیز پروتکل‌های لازم برای دستفروشان تهیه و اعلام خواهد شد.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران افزود: اگر شهروندان قصد خرید از دستفروشان را دارند، حتی‌الامکان فاصله اجتماعی را رعایت کرده و از ماسک استفاده کنند.

خداکرمی تأکید کرد: در تهران شرایط به سمت عادی شدن می‌رود درحالی‌که هنوز خطر ویروس کرونا در تهران وجود دارد و روز گذشته بر اساس آمار ستاد مقابله با کرونا، ۲۱۲ مورد با مشکل حاد تنفسی در مراکز درمانی بستری شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه کنترل و محدودسازی دستفروشان در فضاهای بسته امکان پذیر است اما در مکان‌های باز نظارت بر عملکرد آنها دشوار می‌شود، افزود: چندین‌هزار دستفروش مدت‌ها از کار دور بودند و عمده آنها از لحاظ اقتصادی دچار دشواری‌هایی هستند بنابراین چون امکان بازگشایی روزبازارها و مراکز تجاری نیز وجود ندارد، تا زمانی که دوباره روزبازارها فعالیت خود را از سر گیرند، با توجه به شرایط اقتصادی، امکان سخت‌گیری‌های گذشته وجود ندارد و با اغماض باید به فعالیت‌های آنها پرداخت. تنها می‌توانیم تأکید کنیم هم خریداران و هم دستفروشان مسائل حفاظت از سلامت شخصی و حفظ سلامت سایر شهروندان را رعایت کنند و نمی‌توانیم در حالی که کشور به سمت عادی شدن می‌رود، مانع فعالیت این‌گونه مشاغل شویم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: