• شنبه ٣٠ فروردين ١٣٩٩-٠٩:٢١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٧٤٩٨
علی اعطا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اختلاف نظری در لغو طرح ترافیک بین شورا و شهرداری نبود

اعطا نسبت به حواشی ایجاد شده مبنی بر اختلاف نظر بین شورای شهر و شهرداری در اجرای طرح ترافیک واکنش نشان داد.

علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که آیا بین شورای شهر و شهرداری تهران اختلاف نظری در حوزه مقابله با کرونا وجود دارد یا خیر، گفت: پس شیوع ویروس کرونا کشور در شهرداری تهران ستاد مقابله با کرونا شهر تهران به ریاست شهردار تهران تشکیل شد که ذیل این ستاد ۵ کارگروه فعالیت می‌کند و بنای کار ما این است که در هر جلسه علنی شورای شهر تهران یکی از مدیران شهرداری تهران را دعوت کنیم تا گزارش عملکرد خود را ارائه کند.

سخنگوی شورای شهر تهران افزود: در جلسه اول علنی شورای شهر تهران در سال ۹۹ شهردار تهران به عنوان رئیس ستاد مقابله با کرونا شهر تهران، در جلسه دوم زالی و در جلسه سوم شورای شهر تهران معاون خدمات شهری شهرداری تهران در صحن شورا حاضر شدند و از اقدام‌های انجام شده در حوزه مدیریت خود گزارشی دادند.

اعطا  بیان کرد: یکی از موارد مورد توجه اعضای شورای شهر تهران اجرا و یا لغو طرح‌های ترافیکی در پایتخت بود و در این بخش اختلاف دیدگاه وجود داشت، زیرا شورای ترافیک تهران مقرر کرد که طرح ترافیک آغاز شود، اما نظر شورا بر این بود که اجرای طرح ترافیک در پایتخت با سیاست گذاری اجرای فاصله گذاری اجتماعی مغایر است.

او بیان کرد: نظر اعضای شورای شهر بر این بود اجرای طرح ترافیک در پایتخت در روز‌های کرونایی موجب می‌شود جمعیت بیشتری به سمت استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی گسیل شوند و همین امر تقاضا برای استفاده از مترو و اتوبوس را افزایش دهد که با پیگیری‌های انجام شده و با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا قرار شد اجرای این طرح متوقف بماند.

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه نظر شورای ترافیک با حضور رئیس شورای شهر تهران بر این بود که طرح ترافیک در پایتخت اجرا شود، چگونه تاکید می‌کنید نظر شورای شهر لغو طرخ ترافیک بود؟ افزود: آقای هاشمی به عنوان رئیس شورای شهر تهران در شورای ترافیک شهر تهران عضویت ندارد و شاید به همین دلیل در جلسه حاضر شده باشد و من تاکید می‌کنم که نظر جمیع اعضای شورای شهر تهران در بخش طرح ترافیک همان نظر ستاد ملی مقابله با کرونا بود که اجرای طرح ترافیک متوقف بماند.

اعطاء تصریح کرد: ما در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی کمبود جدی داریم، اما با اجرای سیاست‌هایی مانند لغو طرح ترافیک می‌توان از ازدحام ناوگان حمل و نقل جلوگیری کنیم و باید تاکید کنم که با وضعیت مطلوب در حوزه حمل و نقل عمومی فاصله داریم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: