• يکشنبه ٦ تير ١٤٠٠-١١:٣٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢١٨٩٧
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران:

چوب حراج به سرمایه های شهر و شهرداری نزنیم/ نظارت بر صرفه و صلاح داراییهای شهر بر عهده شورا است

علی اعطا سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در مخالفت با لايحه « اعطاي مجوز جهت انعقاد قرارداد احداث و تكميل پروژه‌هاي نمايشگاه بين‌المللي شهر آفتاب» گفت: چوب حراج به سرمایه های شهر نزنیم.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران علی اعطا  در جریان بررسی لايحه « اعطاي مجوز جهت انعقاد قرارداد احداث و تكميل پروژه‌هاي نمايشگاه بين‌المللي شهر آفتاب اظهار داشت: در توضیحات مسئول مربوطه خیلی روشن است که تخفیف هایی برای سرمایه گذار در نظر گرفته شده است تا بلاخره سرمایه گذاری حاضر شود در این شرایط ورود کند.
 
وی افزود: دخیلی روشن است که این لایحه به دلیل شرایط ویژه ای که در حال حاضر در کشور وجود دارد از جمله تغییرات مدیریتی، دولت جدید، مدیریت شهری جدید، وضعیت اقتصادی و وضعیت برجام و مجموعه‌ای از این نوع شرایط است.
 
وی با بیان اینکه، اینکه صرفاً بخواهیم این لایحه را نسبت دهیم که چون مقطع انتخاباتی است، ما مخالف میکنیم، نکته دقیق نیست، گفت: موضوع فراتر از این موارد است؛  آیا می‌پذیرفتیم در این شرایط که تصویب لایحه‌ ای معنایش چوب حراج زدن به سرمایه شهرداری است،  آن را تصویب کنیم؟
 
اعطا ادامه داد: آیا خود ما صبر نمی کردیم که ۶ ماه تا یک سال دیگر بگذرد تا اگر بناست مشارکتی انجام شود حق بیشتری برای شهر و شهروندان اختصاص یابد؟
 
سخنگوی شورا ادامه داد: این لایحه کاملاً این حالت را تداعی می‌کند که تیم دوره پنجم در اواخر دوره می خواستند یک کار را به هر ترتیب و باهر رقمی انجام دهند و بروند.
 
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بند ۱۴ ماده ۸۰ قانون شوراها، اظهار داشت: یکی از وظایف شورا در این ماده نظارت بر قراردادهای شهرداری با رعایت صرفه و صلاح دارایی های شهر و شهرداری است؛ آیا تصویب این لایحه با این عدد و رقم به صرفه و صلاح شهر است؟
 
وی از اعضای شورای شهر خواست به این لایحه که بازتاب بیرونی آن چیزی غیر از چوب حراج زدن به دارایی شهر و شهرداری نیست، رای ندهند.
 
 آیا مقدمات این لایحه انجام شده است؟
 
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود در بررسی این لایحه اظهار داشت: در فصل نهم ماده ۳۳  مصوبه سند جامع سرمایه‌گذاری و مشارکت شهرداری تهران، برای شفافیت، ایجاد عدالت رویه ای و فضای رقابتی، شهرداری مکلف است حداکثر ظرف مدت دو ماه پس از لازم الاجرا شدن این مصوبه نسبت به اعلان عمومی و برخط فرصت‌های سرمایه‌گذاری و مشارکت با شهرداری تهران در مناطق ۲۲ گانه بر روی نقشه تهران در وب سایت شفافیت اقدام کند.
 
وی افزود : بر این اساس نام‌طرح، کاربری ، آورده تقریی شهرداری، برآورد سرمایه مورد نیاز ، مدل پیشنهادی در جلب سرمایه و مشارکت، وضعیت مطالعات و وضعیت مجوزهای لازم، باید عنوان شود.
 
علی اعطا با طرح پرسشی تأکید کرد: آیا این شرایط به عنوان پیش نیاز لایحه انجام شده است یا خیر؟
 
5-305

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: