• چهارشنبه ٣ مهر ١٣٩٨-١٤:٥٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٦١١٨
ناهید خداکرمی:

وجود دکل‌ها اجتناب‌ناپذیر است اما جمع‌آوری دکل‌‌های غیراستاندارد ضروری

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت: وجود دکل‌ها اجتناب‌ناپذیر است اما زیباسازی نمای شهر و استاندارد‌بودن آنها را به دقت رصد می‌کنیم و با جمع‌آوری 700دکل غیراستانداردی که پیش‌تر عنوان کردم، می‌توانیم تقریبا با انحراف معیار کمی اطمینان داشته باشیم که دکل‌‌های رادیویی و مخابراتی مضر نباشند.



     

 

به گزارش معونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران ناهید خداکرمی، رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در روزنامه همشهری از ساماندهی دکل های مخابراتی گفته است: از ابتدای شروع به‌کار شورای پنجم در کارگروه صدور مجوز برای دکل‌‌های مخابراتی در شرکت ارتباطات شهر شهرداری با حدود 3هزار دکل‌ و آنتن بدون مجوز مواجه شدیم. از این‌رو نخستین قدمی که در این راستا برداشتیم، مکاتبه با همه اپراتورها بود که برای دریافت مجوز اقدام کنند. در جریان بررسی‌ها به بیش از 700دکل مخابراتی غیراستاندارد برخوردیم که این دکل‌ها علاوه بر نداشتن مجوز، از استانداردهای لازم هم برخوردار نبودند و باید جمع‌آوری می‌شدند. خوشبختانه هم‌اکنون، بسیاری از این دکل‌ها و آنتن‌ها با همکاری شهرداری مناطق در حال جمع‌آوری هستند؛ اما می‌طلبد که اپراتورها هم در این خصوص بیشتر با ما همکاری کنند. اما مسئله دیگری که در این زمینه با مردم وجود دارد، این است که برخی از شهروندان وقتی که دکل و یا آنتنی نزدیک خانه‌هایشان نصب می‌شود، بیش از آنکه نگران سلامتی خود باشند، نگرانند که نصب دکل‌ها قیمت ملک‌‌هایشان را کاهش دهد. این در حالی است که بسیاری از شهروندان ترجیح می‌دهند فضای خانه‌های خود را برای نصب آنتن و دکل اجاره دهند و از این راه درآمد کسب کنند. ضرورت نصب دکل‌ها در عصر اطلاعات، اجتناب‌ناپذیر است و مردم به ارتباط مناسب تلفن همراه، ارتباط درست رادیویی، اینترنتی و فضای مجازی نیاز دارند و همه اینها می‌طلبد که آنتن‌ها را داشته باشیم. اما در این بین تلاش می‌کنیم زیباسازی شهر و مکان‌یابی مناسب دکل‌ها در کارگروه لحاظ شود تا دیگر شاهد دکل‌‌های غیراستاندارد در سطح شهر نباشیم. البته شورا و شهرداری در این حوزه بسیار وسواس به خرج داده و حتی فاصله نصب دکل‌ها را از استانداردهای معمول دنیا بیشتر درنظر گرفته است. مثلا برای مدارس، حریم نصب آنتن و دکل را 50متر تعیین کرده‌ایم، درصورتی که بسیاری از استانداردهای دنیا 30متر را هم قابل‌قبول می‌دانند. بنا‌براین من به همه شهروندان تهرانی اطمینان می‌دهم که ضرر و زیان دکل‌ها البته فقط آنتن‌‌های رادیویی و مخابراتی بسیار کمتر از موبایل‌‌هایی است که روزانه ساعت‌ها در دست شهروندان وجود دارد؛ به‌ویژه در زمان‌هایی که آنتن‌دهی موبایل‌ها ضعیف‌تر است، این ضرر و زیان بیشتر می‌شود. از این‌رو، وجود دکل‌ها اجتناب‌ناپذیر است اما زیباسازی نمای شهر و استاندارد‌بودن آنها را به دقت رصد می‌کنیم و با جمع‌آوری 700دکل غیراستانداردی که پیش‌تر عنوان کردم، می‌توانیم تقریبا با انحراف معیار کمی اطمینان داشته باشیم که دکل‌‌های رادیویی و مخابراتی مضر نباشند.

 

 

متن کامل را در این آدرس بخوانید:http://newspaper.hamshahri.org/id/81021/%D8%AE%D8%B7%E2%80%8C%DA%A9%D8%B4-%D8%A7%DB%8C%D9%85%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%D8%A7%D8%AE%DA%A9%E2%80%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1.html

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: