• پنج شنبه ٢٠ تير ١٣٩٨-١٣:٥١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ١٥٤٥١
محسن هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس:

امیدواریم به زودی مشکل تخصیص بودجه سازمان فرهنگی - هنری حل شود

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به عدم تخصیص بودجه سازمان فرهنگی - هنری شهرداری گفت: امیدواریم به زودی مشکل تخصیص بودجه این سازمان حل شود.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران،محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره چرایی عدم واگذاری بودجه سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران علی‌رغم تخصیص آن، اظهار داشت: سازمان فرهنگی، هنری شهرداری موضوع ویژه‌ای است و در قانون مسائلی پیش آمد که به سبکی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری از مدیریت شهری جدا شده است.

 

وی با اشاره به اینکه هیأت امنایی در سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تشکیل شده که این هیأت امنا معمولاً خارج از شهرداری شکل می‌گیرد ولی انتخاب مدیر آن باید از طریق تعامل صورت گیرد، گفت: بر اساس تفکری که از قبل وجود داشت؛ از ابتدای تشکیل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری قرار بوده است دیگر معاونت فرهنگی و اجتماعی نباشد و فقط سازمان فرهنگی، هنری فعالیت کند.

 

هاشمی بیان داشت: مبلغی که بر اساس قانون برای بخش فرهنگی و اجتماعی درنظر گرفته شده 4 درصد از بودجه شهرداری است که در حال حاضر این بودجه بین سازمان فرهنگی و هنری و معاونت فرهنگی و اجتماعی تقسیم می‌‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر زمانی معاونت فرهنگی و اجتماعی نباشد همه بودجه به سازمان فرهنگی و هنری اختصاص می‌یابد ولی چون معاونت فرهنگی و اجتماعی نیز وجود دارد و در گذشته فربه شده است بودجه تقسیم می‌شود.

 

هاشمی با اشاره به اینکه سازمان ورزش زیر مجموعه معاونت فرهنگی و هنری شهرداری است و بیش از صد ورزشگاه دارد و 400 هزار نفر روزانه از آن استفاده می‌کنند، گفت: قانون عملاً در شهرداری برای تقسیم بودجه رعایت می‌شود و شاید بیشتر از 4 درصد هم اختصاص یابد.

 

رئیس شورای شهر یادآور شد: بودجه شهرداری حدود 18 هزار میلیارد تومان بسته می‌شود و آنچه که به بخش معاونت فرهنگی، هنری و سازمان فرهنگی و هنری تخصیص می‌یابد 1300 میلیارد تومان است که بیش از 8 درصد بودجه است. این بودجه کلاً به مسائل فرهنگی و هنری اختصاص می‌یابد ولی چون این دو با یکدیگر شکل گرفته مجبور به تقسیم‌بندی آن می‌شویم.

 

وی افزود: البته پرسنل عمدتاً در معاونت فرهنگی و اجتماعی هستند، سازمان ورزش و سازمانی که به پیشگیری از اعتیاد و به طور کلی آسیب‌های اجتماعی می‌پردازد نیز در بخش معاونت فرهنگی، اجتماعی است. بنابراین بخشی از بودجه در این زمینه به اصطلاح خورده می‌شود.

 

هاشمی با اشاره به اینکه بودجه کنونی و گذشته سازمان فرهنگی و هنری تفاوتی نداشته است، گفت: اکنون نگاه متفاوت به سازمان فرهنگی و هنری نداریم که نخواهیم بودجه تعلق بگیرد. بودجه‌های سال گذشته مشابه است و چون بودجه‌ها را انقباضی بسته‌ایم بودجه مشابه شده‌است.

 

رئیس شورای شهر تهران بیان داشت: البته سازمان فرهنگی، هنری شهرداری حق دارد معترض به بودجه باشد چرا که با این بودجه‌ها حتی حقوق پرسنل نیز قابل پرداخت نیست؛ حرف درستی است ولی از طرفی گفته می‌شود که سازمان فرهنگی و هنری شهرداری بخش‌های زیادی همچون فرهنگسراها، باغ کتاب و موزه دفاع مقدس را در زیر مجموعه خود دارد و درآمدی از آنها کسب نمی‌شود.

 

وی افزود: می‌گویند اگر امکانات در این بخش باشد باید درآمدزایی نیز انجام دهند و بخشی از بودجه را خودشان تأمین کنند. این فشار بر روی سازمان فرهنگی و هنری وجود دارد که آنها را فعال کنند. البته مسؤولان سازمان فرهنگی و هنری نیز پاسخ دادند که از این بخش‌ها درآمدی کسب نمی‌شود و باید بودجه بیشتر تعلق گیرد، لذا موضوعات در حال بحث است و امیدواریم که مشکل حل شود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 





اخبار مرتبط