• شنبه ١٩ اسفند ١٤٠٢-١٦:٢٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٥٤٩
پیگیری یک مصوبه فرهنگی و اجتماعی

از «نشان شهروندی» تهرانی‌ها چه خبر؟

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، توضیحاتی درباره مصوبه «نشان شهروندی» تهرانی‌ها ارائه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران به نقل از ایسنا، نرگس معدنی پور، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، در خصوص مصوبه اهدای «نشان شهروندی» گفت: این مصوبه، یکی از مصوبات خوب شورای شهر تهران بوده است؛ ولی متأسفانه از سال ۹۸ که این پیشنهاد به تصویب رسیده تاکنون هیچ جلسه‌ای برای اجرایی شدن این مصوبه برگزار نشده بود.
در این مصوبه تشکیل کمیته ارزیابی به ریاست شورای شهر تهران پیش بینی شده بود. اعضای این کمیته ارزیابی عبارتند از رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر، رئیس ستاد سمن‌ها، شهردار تهران، معاونت اجتماعی شهرداری تهران و ۶ نفر از نمایندگان هر کمیسیون شورای شهر که در سال‌جاری این کمیته ارزیابی اولین جلسه خود را در «هفته تهران» به مناسبت این هفته بعد از سال‌ها برگزار کرد و ریاست جلسه بر عهده آقای چمران بود.
هدف از برگزاری این کمیته این بود که در مورد شاخص‌های انتخاب «شهروندان نمونه» و «شهروند افتخاری» و ارائه «نشان شهروندی» به جمع بندی برسیم، ادامه داد: باید در مورد اجرای این مصوبه یک دستورالعمل تدوین می‌شد که تا کنون این مهم محقق نشده و حالا این کمیته ارزیابی تشکیل و حتی ۴ جلسه نیز برگزار شده و اساسا برای اجرای شدن این مصوبه باید این کمیته تصمیم گیری کند.
یکی از مهمترین اقدامات این بود تا دستورالعملی توسط دبیرخانه کمیته «نشان شهروندی» که در اداره کل آموزش شهروندی تشکیل شده، تدوین شود. شاخص‌های انتخاب «شهروند نمونه و یا افتخاری» و اعطای «نشان شهروندی» در مصوبه دیده و کیفی شده بود و لازم بود که این شاخص‌ها کمی شود و اعضای کمیته نیز ملزم شدند تا با حضور افراد نخبه، یک کارگروه ذیل اقدامات خود تشکیل دهند و شاخص‌ها «کمی» شود که این مهم نیز محقق شد و در حال حاضر کمیسیون‌ها در حال ارائه نظرات تخصصی خود برای «کمی شدن» شاخص‌ها هستند.
از مرکز ارتباطات شهرداری تهران خواستیم که «نشان شهروندی» را طراحی کند. طرح‌ها به کمیته ارسال شد و برخی طراحی ها رد و برای بازنگری دوباره برگردانده شده است؛ اما نکته مهم این است که برای اجرایی شدن این مصوبه باید دستورالعمل ها و شاخص‌ها برای انتخاب شهروندان نمونه و افتخاری مشخص شود و «جایزه شهروندی» با «نشان شهروندی» باید متفاوت باشد و این مصوبه در حال تبدیل شدن به یک مصوبه اجرایی است و اجرایی شدن این مصوبه نیازمند برگزاری جلسات بود که این مهم نیز در حال انجام است.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: