• شنبه ١٦ دی ١٤٠٢-١٠:٠٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٢٢١
معدنی پور عنوان کرد؛

تفکیک زباله ورفتار ترافیکی در اولویت مسائل فرهنگی تهرانی‌ها/لزوم اصلاح ساختار فرهنگی در شهرداری

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ضمن اشاره بر اجرای احکام برنامه چهارم توسعه بر ضرورت تکمیل پروژه‌های فرهنگی و اجتماعی در مناطق ۲۲ گانه پایتخت تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، نرگس معدنی پور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به چالش های مناطق ۲۲ گانه در حوزه برنامه و بودجه و تبیین سیاست های مدنظر این کمیسیون برای سال ۱۴۰۳ افزود: تحقق برنامه چهارم توسعه شهری برای ما موضوعیت دارد و جزء اولویت های کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران است، پس ضروری دارد تا مناطق که مسئولیت بخش اجرایی این برنامه را برعهده دارند حتما در سال ۱۴۰۳ آن را مدنظر قرار دهند.

وی با بیان اینکه ما موضوعات مهمی از جمله تکمیل ۷ سرای محله، ایجاد ۵ مرکز فراهنگ، ایجاد اتاق های مادر و کودک، ایجاد۱۷ تالار یاس، تکمیل پروژه مساجد آدینه و حجت، کمک به احداث و تأسیس ۳۰ مسجد و ... را در برنامه چهارم مدنظر قرار داده‌ایم و ضروریست مناطق نسبت به تکمیل آن ها اقدام کنند، گفت: تنها دو سال تا پایان برنامه چهارم توسعه شهری زمان باقی مانده است و تحقق احکام برنامه چهارم به ویژه در حوزه خانواده، سالمندان، آموزش های شهروندی و بانوان بسیار مهم است. همچنین بهسازی، نوسازی و استاندارد سازی مجموعه های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و هنری مانند شهربانوها، شهردخت ها، مجموعه های ورزشی و اتمام پروژه های نیمه تمام و ... جزء تکالیف برنامه چهارم است که باید به آن توجه ویژه شود.

وی با اشاره به ساختار حوزه فرهنگی و اجتماعی مناطق تهران، اظهار کرد: متأسفانه پرسنل حوزه فرهنگی و اجتماعی مناطق به علت عدم وجود مسیر ارتقای شغلی و به دلیل کار سنگین و تمام وقت، دیگر انگیزه ای برای فعالیت نداشته و به بخش های دیگر می روند و ضروری است ساختار حوزه فرهنگی و اجتماعی مناطق شهرداری تهران با پیگیری های مجدانه بازنگری و اصلاح شود.

معدنی پور ادامه داد: کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در سیاست های خود، تمام وظایف مدیریت شهری و شهرداری تهران را در حوزه فرهنگی و اجتماعی با اولویت موضوعاتی شامل تفکیک زباله، رفتار ترافیکی مناسب، قانون مداری، استفاده از حمل و نقل عمومی، توسعه و نگهداری فضای سبز، کنترل آسیب های اجتماعی، ایمنی و تاب آوری و ... در تکالیف و احکام برنامه چهار ساله گنجانده است تا متولیان در برنامه های خود به آن توجه کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه  ما در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر به دلیل اهمیت حوزه اجتماعی و فرهنگی شهر تهران، علی رغم فرصت بسیار کم تلاش کردیم تا برنامه چهارم توسعه در حوزه فرهنگی و اجتماعی با دقت و براساس نیاز امروز جامعه تدوین شود، یادآور شد: اصلاح فرآیندها از نکات بسیار مهمی است، یکی از اشکالاتی که در شهرداری تهران وجود دارد عدم به‌روز رسانی ضوابط، مقررات و فرآیندهاست، لذا به‌روز رسانی و اصلاح فرآیندها اقدام مثبتی است و با توجه به تفاوت مناطق به لحاظ بافت فرهنگی و اجتماعی، لازم است نوع برنامه‌ها در مناطق نیز متفاوت باشد.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: