• يکشنبه ١٢ شهريور ١٤٠٢-١٣:٢٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٤٤٩
معدنی‌پور:

شهرداری تهران وظیفه خود را در قبال کودکان کار انجام داده است

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری در دوره ششم مدیریت شهری ضمن به‌روز رسانی زیرساخت‌های گذشته، زیرساخت ‌های دید نیز ایجاد کرده و وظایف خود را تمام و کمال انجام داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، نرگس معدنی‌پور، در گفت و گو با پایگاه خبری شهر، با بیان اینکه کودکان کار یکی از موضوعاتی است که شهرداری در آن وظیفه مستقیم ندارد، اظهار کرد: طبق قانون سازمان بهزیستی مسئول ساماندهی کودکان کار است اما با تشکیل قرارگاه اجتماعی، این موضوع در دستور کار شهرداری قرار گرفت.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه اقداماتی که شهرداری می‎‌بایست انجام دهد اماده‌سازی زیرساخت و قرار دادن آن در اختیار دستگاه‌های متولی است، یادآور شد: شهرداری در دوره ششم مدیریت شهری ضمن به‌روز رسانی زیرساخت‌های گذشته، تعدادی زیرساخت جدید نیز ایجاد کرده و وظایف خود را تمام و کمال انجام داده اما همانطور که گفتیم ساماندهی کودکان کار تنها برعهده شهرداری نیست و به جز سازمان بهزیستی باید دیگر دستگاه‌ها نیز کمک کنند.
وی اضافه کرد: امیدواریم با انتخاب شهردار تهران به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در مدیریت آسیب‌های اجتماعی که قطعاً کودکان کار یکی از این آسیب‌هاست، ساماندهی آنها مدیریت شود؛ چراکه هدف از این انتخاب هماهنگی و محور قرار گرفتن شهرداری برای سامان‌بخشی به شرایط موجود است.
معدنی‌پور همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه متأسفانه مدیریت یکپارچه شهری نداریم شاید انتخاب شهردار تهران به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور، بتواند کمکی باشد که دستگاه‌های مسئول همکاری بهتری برای ساماندهی کودکان کار داشته باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حوزه مقابله با اعتیاد، چرخه کنترل باید اصلاح شود و ساماندهی تنها صرف جمع آوری نباشد، گفت: فرآیند درمان باید به درستی صورت بگیرد؛ نمی‌توان در مدت زمان کوتاه انتظار درمان داشت. البته در همین راستا یاورشهرها با رویکرد درمان طولانی‌مدت به صورت حداقل ۶ ماه پذیرش تشکیل شده‌اند.
معدنی‌پور با تأکید بر اینکه اگر این پروسه کامل نشود و ادامه پیدا نکند نمی‌توان با جمع‌آوری انتظار داشت شهر تهران از معتادان متجاهر خالی شود و ساماندهی خاصی صورت بگیرد، اظهار کرد: علاوه بر اجرای درست چرخه درمان و بازتوانی، باید زمان درمان طولانی شود. به اعتقاد بنده تأسیس مراکز یاورشهر یکی از اقدامات مثبت شهرداری تهران برای درمان کامل معتادان است.
وی با بیان اینکه شاید تعداد یاورشهرها هنوز کافی نباشد اما شهرداری تمام تلاش خود را انجام داده و بودجه خوبی نیز برای این بخش در نظر گرفته است، یادآور شد: شاید بودجه کافی نباشد اما شهرداری با همین میزان بودجه نیز تلاش کرده است؛ موفقیت در این عرصه نیاز به همکاری دستگاه‌های دیگر همچون نیروی انتظامی، سازمان بهزیستی و دیگر نهادها دارد.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: