• شنبه ٢٣ دی ١٤٠٢-١٧:٢٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٢٧٦
مهدى هادى:

در قرآن و احاديث چيزى بالاتر از اقامه قسط و عدل نداريم

رئيس پژوهشگاه قوه قضاييه، با اشاره به بالاترين رسالت انبياء الهى، يعنى اقامه قسط و عدل، خاطر نشان كرد: در قرآن و احاديث چيزى بالاتر از اقامه قسط و عدل نداريم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، حجت الاسلام و المسلمين مهدى هادى، رييس پژوهشگاه قوه قضاييه، در جریان برگزاری  نخستین اجلاسیه حقوق عامه و حقوق شهروندی در اندیشه های مقام معظم رهبری، به نقش امنیت قضایی در تأمين احیای حقوق عامه و حقوق شهروندی در اندیشه حضرت آیت الله خامنه‌ای اشاره كردند.
حجت الاسلام هادى اذعان داشت: اقامه قسط و عدل تکلیف اصلی قوه قضائیه عبارت از اقامه قسط و عدل است. این در حرکت و دعوت انبیا، شاید اصلی ترین امر مربوط به زندگی مردم باشد.
وى با اشاره و استناد به اصل یکصد و پنجاه و ششم قانون اساسى، خاطرنشان كرد: قوه قضائیه، قوه ای است مستقل که پشتیبان حقوق فردى و اجتماعى است و مسئول تحقق بخشیدن به عدالت و است و عهده دار وظایفى از اين جمله است: رسيدگى و صدور حکم در مورد تظلمات تعديات شکایات حل و فصل دعاوي و رفع خصومات و اخذ تصمیم و اقدام لازم در آن قسمت از امور حسبیه که قانون معین می کند و همچنین احياى حقوق عامه و گسترش عدل و آزاديهاى مشروع.
وى مطابق با اصل سوم دولت جمهوری اسلامی ایران، اذعان داشت:  تأمین حقوق همه جانبه افراد از زن و مرد و ایجاد امنیت قضایی عادلانه برای همه و تساوی عموم در برابر قانون را از وظايف دولت دانست.
حجت الاسلام و المسلمين مهدى هادى، در پايان سخنان خود، با تأكيد بر ضرورت تأمين امنيت، به عنوان يكى از مهم ترين حقوق عامه و حقوق شهروندى، اين جمله از مقام معظم رهبرى را فصل الخطاب بيانات خود دانست: امنیت، حق عمومی و متعلق به همه مردم در سرتاسر کشور است و اقوام مختلف زبانهای مختلف عادات مختلف و ادیان مختلف از آن بهره می برند؛ چه برسد به سلایق مختلف سیاسی. حتی کسی که با یک نهاد مهم و با اساس نظام مخالف است، شما باید امنیت محیط زندگی اش را تأمین کنید تنها عنصری که از این چتر عمومی خارج است خود مجرم در حال ارتکاب جرم یا در جهت ارتکاب جرم است.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: