• شنبه ٢٣ دی ١٤٠٢-١٧:١١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٢٧٤
اسحاقی تأکید کرد:

احقاق حقوق عامه و حقوق شهروندى، در سايه مديريت جهادى

معاون آموزشى مؤسسه انقلاب اسلامى و دفتر حفظ و نشر مقام معظم رهبرى، با بيان اينكه احقاق حقوق عامه و حقوق شهروندى در سايه مديريت جهادى قابل تحقق و دسترسى است؛ با اشاره به بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامى، راحت طلبی، آسان گیری، آسان پنداری، گریز از چالش و آماده نبودن برای مقابله با مشکلات را از موانع درونی انقلاب اسلامی دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، در جریان برگزاری  نخستین اجلاسیه حقوق عامه و حقوق شهروندی  در اندیشه های مقام معظم رهبری، دكتر اسحاقى، معاون آموزشى مؤسسه انقلاب اسلامى و دفتر حفظ و نشر مقام معظم رهبرى، در سخنانى، به اصلى ترين محور هاى حق عامه و شهروندى در بيانات مقام معظم رهبرى اشاره كردند.
وى با ارائه درآمد و نكاتى پيرامون حقوق بشر، حقوق شهروندى، حقوق عامه، ايجاد محيط مساعد براى رشد فضائل اخلاقى، مبتنى بر ايمان و تقوا و مبارزه با كليه مظاهر فساد و تباهى را حياتى دانست.
اسحاقى با اشاره به دغدغه و منويات حضرت آيت الله خامنه‌ای در باب موضوع حقوق عامه و حقوق شهروندى، با استناد به فرمايشات ايشان، خاطر نشان كرد: وظیفه قوه قضائیه صرفا محکمه داری نیست احیای حقوق عامه عمدتا کار دادستانی است ؛ احیا و استیفای حقوق عامه و حمایت از آزادیهای مشروع مردم از وظایف مهم قوه قضاییه است و این قوه باید پرچمدار این موضوعات باشد. 
وى در ادامه با اشاره به مصاديق حقوق شهروندى از نظر رهبر معظم انقلاب، تأمین زندگی سالم و مطلوب برای انسان ها یا فراهم سازی زمینه دستیابی به حیات طیبه برای همه افراد جامعه، حق آزادی، تأمین امنیت مردم، حق مشارکت در تعیین سرنوشت، حق آزادی فکر و بیان، حق دسترسی به اطلاعات و حق برخورداری از زندگی با کیفیت و حق اشتغال را از مهم ترين سرفصل هاى حقوق عامه و حقوق شهروندى بر شمردند.
معاون آموزشى مؤسسه انقلاب اسلامى و دفتر حفظ و نشر مقام معظم رهبرى، فهرست خدمات مورد انتظار رهبر معظم انقلاب از شوراها را بدين شكل عنوان كرد:
حفظ هویت و اصالت شهرها و روستاها، پایبندی به معماری اسلامی و ایرانی رعایت زیبایی و استحکام بناها و ترویج فرهنگ نظم و قانون و گسترش نمادهای دین و اخلاق و آسان سازی خدمت رسانی و عدالت، فراگیری در خدمات شهری توسعه فضای سبز، اهتمام به سلامت محیط زیست توجه به نیازهای جانبازان و مصدومان جسمی نگاه عدالت گستر به محله ها و اشخاص محروم از انتظارات رهبر انقلاب از شورا ها در قبال مردم است.
وى در پايان با اشاره به راه برون رفت از مشكلات، يعنى مديريت جهادى، آن را راهكار احقاق حقوق عامه و حقوق شهروندى دانست و گفت: مدیریت جهادی، همان کار و تلاش با نیت الهی و مبتنی بر علم و درایت است. 
وى افزود:  اگر مدیریت جهادی یا همان کار و تلاش با نیت الهی و مبتنی بر علم و درایت حاکم باشد؛ مشکلات کشور در شرایط کنونی فشارهای خباثت آمیز قدرت های جهانی و در شرایط دیگر قابل حل است و کشور حرکت رو به جلو را ادامه خواهد داد در اداره کلان شهر تهران و همچنین در اداره کشور باید روحیه خدمت به مردم با نیت خدایی و با تکیه بر علم و درایت یا همان روحیه مدیریت جهادی حاکم باشد تا بتوان از مشکلات عبور کرد و به پیش رفت.
وى خاطرنشان كرد: معیار مردم برای قضاوت عملکرد مسئولان معیار مردم برای قضاوت در مورد مسئولان و مدیران کشور عملکرد آنها در عرصه خدمتگزاری به ملت است و هیچ کاری فوری تر و مهم تر از خدمت به مردم وجود ندارد.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: