• چهارشنبه ٢٢ آذر ١٤٠٢-٢٢:١٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨١٠٩
در دوازدهمین جلسه کنترل پروژه های عمرانی مطرح شد:

️از ضرورت ‌تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام تا حمایت از کارکنان معاونت فنی و عمرانی شهرداری

دوازدهمین جلسه کنترل پروژه و بررسی بودجه سال ۱۴۰۳ سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد آقامیری، رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران و با حضور هادی حق بین، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران؛ مسعود حق لطفی، سرپرست سازمان عمرانی مناطق و جمعی از مدیران حوزه عمران شهرداری و شورای شهر در سالن الغدیر شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد آقامیری در این جلسه با بیان اینکه تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام شهری به عنوان رویکرد اصلی شورای اسلامی شهر است؛ گفت: شورای ششم اتمام رساندن پروژه‌های رها شده و نیمه تمام از سنوات گذشته را جزء اولویت‌های اجرایی دانسته است.
وی با بیان اینکه پروژه های نیمه تمام جز ضرر برای شهر، چیزی دیگری نیست؛ ادامه داد: در سال گذشته بیش از صد پروژه نیمه تمام به بهره‌برداری رسید که برخی از آن‌ها بیش از 10 سال بود که رها شده بودند و لذا در نظر داریم تا همین رویه به درستی پیگیری شود و مردم حلاوت و شیرینی افتتاح پروژه های شهری را بچشند.
آقامیری با تأکید بر اینکه بسیاری از اعتبارات شهرداری در زمینه پروژه های نیمه تمام هزینه می شود؛ افزود: نمونه بارز این پروژه ها عقب نشینی پروژه ترمینال شرق است که  در دوره چهارم، این پروژه بالغ بر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت  و پروژه ای که با صرف 40 میلیارد تومان در آن سال می توانست مورد بهره برداری قرار گیرد؛ امروز نیازمند صرف 750 میلیارد تومان است که ان شاءالله تا پایان سال به بهره برداری می رسد.
رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود، پس از استماع گزارشات مربوط به عملکرد معاونت عمرانی شهرداری تهران اظهار داشت: این معاونت نقش مهمی در طراحی، برنامه ریزی و اجرای پروژه های کلان ابنیه در سطح مناطق شهرداری تهران دارد و به نوعی خدمات مختلفی که مردم در شهر از آن بهره مند می شوند؛ نتیجه زحمات کارکنان خدوم این حوزه است. لذا انتظار می‌رود با خرد و همت جمعی همه مدیران دلسوز، حمایت خوبی از کارکنان این معاونت مهم شهرداری در دستور کار قرار بگیرد تا با جلب رضایت کارکنان، سطح انگیزه، مشارکت، تعهد، خلاقیت و وفاداری آن‌ها را نیز ارتقاء یابد.
آقامیری ضمن تأکید بر ضرورت تسریع بودجه بندی پروژه های سال 1403، از مدیران حوزه فنی و عمرانی شهرداری تهران خواست تا ضمن تسهیلگری در امور مربوط به قراردادها و پرداخت های پیمانکاران، در جهت افتتاح هرچه سریعتر پروژه های نیمه تمام شهری اهتمام ورزند.
گفتنی است در فواصل این جلسه روند، موانع و مشکلات اجرایی کلیه پروژه های دارای بودجه و اعتبار و دارای تفاهم نامه با دیگر سازمان ها، شرکت ها و مناطق شهرداری تهران به همراه آخرین وضعیت این پروژه ها در سامانه کنترل پروژه شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفت.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: