• سه شنبه ٢٢ اسفند ١٤٠٢-١٠:٣٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٥٧٠
صادقی تذکر داد:4-222

شهرداری اطلاعات املاکی که در گذشته بدون طی مسیر قانونی واگذار شده را منتشر کند

رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران طی تذکری گفت: شهرداری تهران می بایست اطلاعات املاکی که در گذشته بدون طی مسیر قانونی واگذار شده و هم اکنون دارای متصرف است را منتشر کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای سلامی شهر تهران، احمد صادقی در دویست و بیست و دومین جلسه شورا ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، ماه  بندگی وعبادت خداوند گفت: به نوبه خودم حلول ماه مبارک رمضان را تبریک عرض می کنم و  امیدوارم در این ماه مبارک همدیگر را دعا کنیم و ای ماه آغازی بر خود سازی ، خود شناسی و خدا شناسی همه باشد به امید حق. 
عضو شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت انتشار اطلاعات املاک شهرداری تهران تأکید کرد و گفت: تعداد قابل ملاحظه ای از املاک  در سنوات گذشته و بدون طی مسیر قانونی به اشخاص یا مجموعه هایی تحویل داده شده که هم اکنون هم دارای متصرف است و لذا  ضروری است تا به فوریت در خصوص انتشار اطلاعات این املاک، مطابق مصوبه «تعیین تكليف املاك واگذار شده شهرداری تهران به اشخاص حقوقي و حقيقي» تصمیم گیری نموده و شهردار تهران پایبندی خود به مصوباتی از شورای اسلامی شهر را به نمایش گذارد که حتی دوره قبلی مدیریت شهری از انجام آن عاجز بوده است.
صادقی در ادامه به قرائت آخرین تذکر خود در سال 1402 پرداخت و گفت:  عنوان تذکر امروز من "عدم انتشار تمامی موارد مصرح در قانون بر روی سایت شفاف در خصوص سامانه شفافیت شهرداری تهران" است، و می‌خواهم سه موضوع را یادآوری کنم:
1. ابتدا باید از زحمات اعضای کارگروه شفافیت و رفع تعارض که به ریاست سازمان حراست تشکیل می‌گردد، تشکر کنم. این کارگروه به صورت مستمر و هفتگی تشکیل جلسه داده و تک تک مصوبات مرتبط با شفافیت را تا حصول نتیجه پیگیری کرده است. 
صادقی افزود: به عنوان مثال اخیرا این کارگروه کار بسیاری بزرگی انجام دادند  که لیست  «تعارض منافع مهندسین ناظر» یا ليست «املاك ارزيابي شده حوزه اجتماعی و فرهنگی» که نشان می دهد شهرداری در هر منطقه و در طول یک سال، معادل چه رقمی ملک در اختیار حوزه اجتماعی و فرهنگی قرار داده را منتشر کردند و این تنها بخشی از یارانه حوزه اجتماعی و فرهنگی است.
2. یکی از مهمترین موارد باقیمانده، انتشار اطلاعات املاک شهرداری تهران است، بیش از 1900 ملک را در کارگروه بررسی کردند که این املاک به سه دسته کلی قابل تقسیم است. 
صادقی گفت: تعداد اندکی ملک از مسیر قانونی و ذیل بند6 ماده55 واگذار شده، تعدادی از املاک به عنوان فضاهای اجتماعی و فرهنگی در حال بهره برداری توسط معاونت اجتماعی است و تعداد قابل ملاحظه ای نیز در سنوات گذشته و بدون طی مسیر قانونی به اشخاص یا مجموعه هایی تحویل داده شده که هم اکنون هم دارای متصرف است. 
رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران تاکید کرد: ضروری است تا به فوریت در خصوص انتشار اطلاعات این املاک، مطابق مصوبه «تعیین تكليف املاك واگذار شده شهرداری تهران به اشخاص حقوقي و حقيقي» تصمیم گیری نموده و شهردار تهران پایبندی خود به مصوباتی از شورای اسلامی شهر را به نمایش گذارد که حتی دوره قبلی مدیریت شهری از انجام آن عاجز بوده است. قطعاً با این اقدام، نام دوره فعلی مدیریت شهری و شخص آقای زاکانی، به عنوان فردی که تابوشکنی کرده در انتشار اطلاعات املاک باقی خواهند ماند و بهتر است این اطلاعات ظرف همین چند روز و در سال 1402 بارگزاری شود .
 
صادقی در ادامه افزود: 
3. اجرای برخی از مصوبات کارگروه شفافیت و رفع تعارض، مانند بازطراحی سایت شفاف و اتصال برخی سامانه ها به سایت شفاف جهت انتشار برخط داده ها (مانند کمیته سفر های)  علی رغم تصویب در کارگروه وپیگیری های صورت گرفته، توسط سازمان فاوا به دلیل مشکلات آن سازمان انجام نشده است که ضروری است شهردار محترم و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات در این خصوص تدبیر کرده و امور مرتبط با شفافیت و ارائه اطلاعات به شهروندان را معطل نگذارند.
 
کد خبر: 4-222

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: