• دوشنبه ١٢ تير ١٤٠٢-١٠:٤٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٠١١
بابایی:

ضرورت استفاده از شرکت‌های دانش بنیان داخلی در تولید تجهیزات آتش نشانی

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران با حضور در سازمان آتش نشانی بر ضرورت استفاده از شرکت‌های دانش بنیان داخلی در تولید تجهیزات آتش نشانی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران، در نشستی با حضور مدیران سازمان آتش نشانی شهرداری تهران بر اهمیت پبشگیری تاکید کرد و گفت: پایش مناطق انجام شود که مشخص باشد در کدام منطقه شاهد رشد حوادث و در کدام منطقه‌ توقف حادثه هستیم.
وی با بیان اینکه می‌توان با برنامه‌های آموزشی تعداد حوادث در مناطق را متوقف کرد اظهار داشت: مرکز آموزش سازمان آتش نشانی یکی از پتانسیل‌های این سازمان است و می‌توان گفت مجهزترین مرکز آموزش غرب آسیا را در تهران داریم.
بابایی تصریح کرد: در حال حاضر از ۲۰ درصد ظرفیت این مرکز استفاده می‌شود در حالی که می توان آموزش گروه‌های مردمی آتش‌نشان،گروههای داوطلب و گروه‌های دوام را از طریق این مرکز پیگیری کرد.
عضو شورای شهر تهران با اشاره به فعالیت گروه‌های دوام در محلات شهر تهران گفت این گروه‌ها آمادگی دارند تا آموزش‌های لازم را دریافت و در پیشگیری به کمک بیایند.
رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برخی موازی کاری‌ها بین آتش نشانان داوطلب و گروه‌های دوام خاطرنشان کرد: برای داشتن شهری ایمن و آماده، باید شاهد هم افزایی گروه‌های دوام و آتش‌نشانان داوطلب به عنوان دو بال افزایش ایمنی در شهر باشیم.
وی ادامه داد: با استفاده از فضای مجازی و بستر پیام‌رسان های داخلی و ارایه آموزش های لازم می توان از ظرفیت این گروه‌های در زمان حادثه استفاده کرد.
بابایی با اشاره به برخی تخلفات دفاتر خدمات الکترونیک شهر در حوزه ایمنی ساخت و ساز تاکید کرد: رفع تخلفات باید به شکل ویژه پیگیری شود و هر کجا در حوزه ایمنی اهمالی انجام شود، اعلام و برخورد قاطع انجام شود.
عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره خرید تجهیزات سازمان آتش‌نشان نیز اظهار داشت: تولید ۹۰ درصد تجهیزات ساختمانی حوزه آتش نشانی و ایمنی در داخل کشور عملیاتی‌ شده و تنها ۱۰ درصد آن وارداتی است.
وی با بیان اینکه این در حالی است که ۹۰ درصد تجهیزاتی که در سازمان آتش‌نشانی استفاده می‌شود، وارداتی است، خاطرنشان کرد: این سازمان تفاهم‌نامه‌هایی با دانشگاه‌های داخلی در خصوص تولید تجهیزات منعقد کرده اما انتظار می‌رود در این حوزه تسریع داشته باشد تا از ظرفیت نخبگان بخش خصوصی استفاده شود.
بابایی با اشاره به نامگذاری‌های سال در یک دهه اخیر در کشور از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار داشت: رشد تولید داخل یکی از اولویت‌ها است که در شعار یک دهه اخیر مورد توجه بوده و بر این اساس باید در تامین تجهیزات آتش نشانی نیز مورد توجه قرار گیرد.

 

گزارش تصویری این جلسه را در لینک زیر ببینید:

yun.ir/9284q7

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: