• دوشنبه ٤ دی ١٤٠٢-٠٩:٥٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨١٤٩
بابایی:

شهرداری تهران به رعایت ایمنی معابر ملزم می شود/ تلاش مدیریت شهری برای ایجاد شهرِ ایمن

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تهیه طرح الزام شهرداری تهران به ارتقای ایمنی معابر و عرصه های عمومی شهر تهران، بر ضرورت افزایش ایمنی معابر تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی بابایی در جلسه کمیسیون مشترک سلامت و حمل و نقل به منظور بررسی طرح الزام شهرداری تهران به ارتقای ایمنی معابر و عرصه های عمومی شهر تهران ، تاکید کرد: پس از بررسی انجام شده و آمار و اطلاعات دریافت شده، ۲۱ درصد از سوانح مربوط به نقص در معابر و عدم رعایت ایمنی در معابر است.
وی با بیان اینکه کمیته ایمنی این طرح را با توجه به خلا نبود نقشه و راهکارهای ایمنی پروژه های عمرانی واقع در معابر ارایه کرده اظهار داشت: این طرح به ایمنی شبکه راهها، معابر، فضاهای عمومی و کارگاههای ساختمانی مربوط می شود.
به گفته وی، برخی حوادث معابر به دلیل عدم ایمن سازی پروژه‌های حفاری است و پروژه‌ها پیوست ایمنی ندارند که بر اساس این طرح پروژه‌های اجرایی حفاری ملزم به رعایت ایمنی می‌شوند.
بابایی تاکید کرد: در این طرح قصد داریم شهرداری را ملزم به اجرای پلن ایمنی کرده و شهرداری با رعایت قوانین عوارض مربوطه را نیز دریافت کند. 
وی ادامه‌داد: موضوع حصارکشی ساختمان های در حال ساخت نیز موضوع دیگری است که در این طرح مورد توجه قرار گرفته است.
عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین به موضوع درآمدهای پایدار شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: با اخذ عوارض این حوزه درآمدهای پایدار نیز افزایش خواهد داشت.
بابایی همچنین با اشاره به اینکه در برنامه چهار ساله چهارم دغدغه اصلی را پیشگیری و کاهش حوادث تعیین کرده ایم، گفت: در حال حاضر نبود پلن ایمنی دغدغه ای جدی است و امیدواریم رویکرد اصلی شورا به عنوان کاهش حادثه در قالب این طرح پی‌گیری و اجرایی شود.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: