• سه شنبه ٢٦ دی ١٤٠٢-١٤:٢٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٣٠٦
بابایی:

پایان ۱۴۰۲ آخرین مهلت خروج مهستان و شانزه لیزه از لیست ناایمن ها/ اختصاص بخشی از تبلیغات شهری به موضوع ایمنی

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران از کاهش ساختمان های ناایمن از 129 ساختمان به 75 ساختمان خبر داد و افزود: پایان امسال آخرین مهلت خروج مجتمع های تجاری مهستان و شانزه لیزه در منطقه 11 تهران از لیست ناایمن ها است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران،  مهدی بابایی در جریان شصت و هفتمین جلسه کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران که به منظور ایجاد شهرِایمن در منطقه ۱۱ شهرداری تهران برگزار شد، اظهار داشت: دور دوم جلسات کمیته ایمنی و مدیریت بحران با هدف پیگیری مصوبات دور اول برگزاری جلسات در مناطق بیست و دو گانه شهرداری تهران، آغاز شده است.
وی افزود: تاکنون جلسه کمیته ایمنی و مدیریت بحران در تمام مناطق برگزار شده تا اعضای این کمیته به طور جدی و حضوری، وضعیت ساختمان های ناایمن مناطق را بررسی و در کاهش تعداد این ساختمان ها اقدام عملیاتی انجام شود.
وی اظهار داشت: در دور دوم جلسات کمیته ایمنی اجرایی تر به موضوعات ورود خواهیم کرد و شاخص های برنامه چهارم را در نواحی و مناطق مورد بررسی قرار خواهیم داد.
بابایی با بیان اینکه منطقه ۱۱ تاکنون در اقدامات ایمن سازی، پیشرو بوده و بهتر است نخستین منطقه ای باشد که به طور کامل رفع خطر در آن انجام می‌شود، گفت: این منطقه دارای دو ساختمان بحرانی و ۳۷۳ ساختمان پرخطر و ۹ گود رها شده است که باید اقدامات مقتضی در این خصوص انجام شود.
وی ساختمان پاساژ شانزه لیزه یا همان میلاد قائم، را از دیگر ساختمان های ناایمن منطقه برشمرد و گفت: این ساختمان چند مورد اخطار و تذکر گرفته و دستور قضایی در مورد این ساختمان صادر شده و بنر هشدار دهنده ناایمنی در اطراف این ساختمان نصب شده که با همکاری مالکان مقرر شد بعد از ۹۰ روز این ساختمان نیز ایمن سازی شود.
رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران، ادامه داد: هدف از پیگیری‌ها ایمن سازی، تلاش برای افزایش ایمنی کسبه و شهروندانی است که از این اماکن استفاده می کنند و تا اسفند ماه باید این پاساژ نیز ایمن سازی شود.
بابایی در بخشی دیگر از سخنان خود، با اشاره به وجود ۱۲۹ ساختمان بحرانی در شهر تهران در زمان آغاز دوره ششم مدیریت شهری، تاکید کرد: با اقدامات انجام شده در سطح نواحی و مناطق، این تعداد به ۷۵ ساختمان کاهش داشته و انتظار داریم شهرداران نواحی تمام تلاش خود را به کار بندند تا این تعداد به صفر برسد .
وی تاکید کرد: سالیانه یک هزار ساختمان نیز باید از تعداد ساختمان های ناایمن پرخطر کاهش یابد که این موضوع نیز در دست پیگیری است.
 
ایجاد ساختار HSE در شهرداری های مناطق
بابایی در این جلسه به موضوع با اهمیت HSE، اشاره کرد و اظهار داشت: تا سال گذشته HSE به صورت تشریفات در مناطق فعال بود اما با تلاش کمیته ایمنی، ساختار HSE در مناطق ایجاد و در اعتبارات سال ۱۴۰۳ نیز برای آن اعتبار لازم در نظر گرفته می شود تا بتواند موضوعات را به سرانجام برساند.
رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: رعایت HSE در مناطق بسیاری از مخاطرات را کاهش می دهد؛ اگر پیمانکاران اصول ایمنی را رعایت نکنند ، باید در لیست سیاه قرار گیرند و این موضوع در سال آینده به عنوان یکی از شاخص ارزیابی واحد HSE شهرداری های مناطق در نظر گرفته می شود.
 
استفاده از ظرفیت های تبلیغی شهر و فضای مجازی برای موضوع ایمنی
رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران همچنین بر ضرورت استفاده از ظرفیت های تبلیغی شهر و فضای مجازی برای موضوع ایمنی و افزایش آگاهی و دانش شهروندان در حوزه ایمنی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر از ظرفیت های تبلیغی سطح شهر برای موضوعات ایمنی استفاده نمی‌ شود که این موضوع نیز باید در دستور کار قرار گیرد.
وی از آتش نشانان داوطلب و گروههای دوام مناطق خواست تا در فضای مجازی تولید محتوا کنند و تاثیر کار فرهنگی خود را در افزایش ایمنی، مشاهده کنند؛ همچنین گروه های دوام به منظور ارائه آموزش های کاربردی، مانور عملیاتی در محله ها برگزار کنند.
بابایی افزود: معاونت عمران مناطق نیز وضعیت شیرهای هیدرانت را بررسی کنند چرا که به گفته برخی کارشناسان، وجود شیر هیدرانت‌ به مثابه یک ایستگاه آتش نشانی تلقی می شود .
عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین خواستار شناسایی و علامتگذاری قناتهای سطح منطقه به منظور کاهش خطرات برای شهروندان شد و اظهار داشت: در مناطق مختلف از منطقه ۱۱ به عنوان نمونه اجرای دستورالعمل‌های ایمنی یادکرده ایم و امیدواریم با تمام تلاش‌ها شاهد شهری آماده باشیم.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: